V režii mladých lektorů z firmy Agora Ce se tam nejdříve vzájemně seznámili, třeba i tím, že každý se prezentoval pouhými třemi slovy a větou, co by od něho nikdo z okolí nečekal. Už v tu chvíli bylo jasné, že dorazily aktivní děti, které tančí, sportují, studují cizí jazyky či hrají na hudební nástroje, mnoho z nich i všechno dohromady.

Další hrou už bylo přiblížit krátce aktivního občana a jeho charakteristiku nalepit na arch papíru i s vysvětlením, jak si ten který účastník onoho aktivního člověka představuje včetně rozdílu mezi aktivním a aktivistou. No a časem došlo samozřejmě i ke kolínskému participativnímu rozpočtu.

„Dozvěděli se, o co jde, jak by se mohli oni sami zapojit, zjistili, že i coby žáci škol mohou mít také nějaký vliv a jaký. A ideálně už odsud odcházeli s nějakým rozpočtovým návrhem v hlavě, který pak mohou rozebírat se svými spolužáky,“ shrnula Eva Pošíková, která má participiální rozpočet pod názvem Vylaď Kolín v městském úřadu na starosti.