Několik milionů, několik měsíců a mnoho odkladů. Lávky pro pěší, která byla součástí stavby železničního koridoru, se místní obyvatelé dočkali po dlouhých měsících. Stálo však čekání za to? Někteří občané tento názor nesdílí.

„Je to strašně neprakticky řešené, především ta rondelová část u ostrova. Když budu pospíchat na vlak a uvidím ho přijíždět, tak nemám žádnou šanci ho stihnout,“ postěžoval si místní padesátiletý muž. Obtíže očekávají i vozíčkáři. „To jsem zvědav, jak tohle vyjedu. Nechápu, proč to tu neřešili spíše podchodem,“ prohlásil tělesně postižený muž z Kolínska.

Hlavním problémem lávky však byly neustálé průtahy. Kolínský deník přinesl v červnu loňského roku první snímky ze stavby lávky. V té době se ještě počítalo s otevřením v polovině listopadu. Poslední díly lávky byly však přivezeny až prvního prosince. Ani poté nebylo vyhráno. Od listopadu se totiž konečný termín posouval pravidelně každý měsíc. Například poslední prodloužení bylo způsobeno tím, že se při kontrolním dnu odborníkům nelíbila intenzita osvětlení, takže bylo třeba doplnit dalších zhruba 20 svítidel.

V loňském roce se v okolí stavby stávaly události kuriózní, ale i tragické.

Původní přejezd zažil v dubnu neobvyklou nehodu, kdy se nešťastný řidič kamionu s návěsem zaklínil u domu na „ostrovní straně“ a částí zůstal ještě na kolejišti. Pomoc musela odtahová služba. V listopadu se poblíž místa stalo neštěstí. Muž ve věku kolem čtyřiceti let z neznámých příčin vstoupil do kolejiště, kde byl sražen rychlíkem. S vážným poraněním hlavy byl poté transportován pražské nemocnice Na Vinohradech. Při vyšetřování případu se dokonce spekulovalo o tom, že muž pod vlak skočil úmyslně z přilehlých hradeb.