V polovině příštího roku by měla začít přestavba železničního mostu na trase Kolín – Nymburk. Důvod je přitom jednoduchý. Současná mostní konstrukce má totiž nedostatečné podjezdné výšky, a proto se stává pro nynější potřeby lodní dopravy nevyhovujícím.

„V posledních letech proběhly podobné rekonstrukce na železničním mostu v Nymburce a na silničním mostu Poděbradech. Naším prozatím posledním projektem z důvodu navyšování podjezdné výšky je právě ten kolínský,“ prozradila Deníku Pavlína Straková z odboru komunikace a PR Ředitelství vodních cest ČR. Tato společnost je také hlavním investorem stavby. „Důležité je zvednout most na podjezdnou výšku 5,25 metrů, která je pro současné potřeby vodní dopravy zcela dostačující. Ovšem zároveň most připravíme tak, aby v případě potřeby ho bylo možné připravit na zvedací konstrukci, která umožní vyzvednout most až do výše 7 metrů,“ nastiňuje další plány ŘVCČR Straková, která dodává, že příprava pohyblivé konstrukce sice zatím v nejbližším časovém horizontu plánována, ale bude potřeba pro splnění standardů Evropské Unie.

V současné době je pouze známo, že počátek samotné realizace stavby by měl začít v druhé polovině roku 2009 a konec v roce následujícím. Žádné vizualizace plánu, či odborný finanční odhad v této chvíli ještě není znám. Ovšem mezi občany se již nyní objevují otázky, jak se tato rekonstrukce dotkne železniční dopravy, která je nyní již tak dosti problematická vzhledem ke stavbě železničního koridoru. Vše je ovšem zatím ve stádiu jednání a první slovo v této situaci bude mít státní organizace Správa železniční dopravní cesty, která se od 1. července 2008 stala také provozovatelem celostátní železniční dráhy a regionálních drah ve vlastnictví státu. O dalším vývoji situace vás budeme i nadále informovat.