K velkým a stabilním zaměstnavatelům na Kolínsku Hügli. Na základě potřeb dalšího rozšiřování výroby a sortimentu byl v srpnu - po nezvykle krátké době - úspěšně dokončen investiční projekt zásadního rozšíření výroby a skladových ploch.

Prostě na základě potřeb další expanze firmy vzniklo moderní logistické zázemí a výrobní prostory byly o 25% rozšířeny.

Stalo se tak díly otevření dvou nových hal, jež dohromady zabírají plochu přes 2500 čtverečních metrů a vejde se do nich i 5500 tzv. paletových míst.
Celkem dnes Hügli Food zaměstnává kolem 330 lidi, z toho ve výrobě kolem 250, z nichž převážná většina je místních či z blízkého okolí.

Švýcarská společnost působí v Zásmukách už deset let, v roce 2000 koupila bývalou Bonitu a areál pekárny, který postupně rozšiřuje. Dvě nové haly jsou již třetí etapou výstavby areálu. „K objektům dvou výrobních a skladových hal, vystavěným v roce 2002 a 2006 a celkové zastavěné ploše 6 500 m2, přibyly další, na které se již netrpělivě čekalo a které o více jak polovinu navýší stávající kapacity. Plynulá výroba a provoz skladu se rozeběhnou naplno ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Investiční objem akce je zhruba 85 milionů korun,“ nastínil investiční a projektový ředitel Petr Volf.

Značku Hügli Food v českých obchodech v podstatě nenajdete, přesto se s jejími výrobky mnozí setkáváte dnes a denně. Kromě výroby polévek, omáček a bujónů - foodservis pro velkoodběratele typu hotelů a restaurací, rovněž vyrábí výrobky distribuované pod privátními značkami obchodních řetězců. Takže to, co si koupíte pod hlavičkou několika různých supermarketů, vzniká v moderní výrobě v Zásmukách.

Polotovar, nebo stoprocentně čerstvé? To je základní otázka v poslední době hojně diskutovaného zdravého životního stylu, na niž musí potravinářské firmy klást nemalý důraz. Projevuje se současná snaha řady lidí o zdravou výživu na objemu zakázek firem typu Hügli food? „V našem případě rozhodně pozitivně a rozsah zakázek se rozšiřuje. Ale není to samozřejmě takříkajíc zadarmo. Snažíme se jít cestou zdravé výživy, výrobky obohacujeme o mořskou sůl, vlákniny, vitamíny… Vyrábíme i koncentráty bez umělých barviv a umělých sladidel, pouze na bázi přírodního cukru, máme také produkty v Bio kvalitě, jsme schopni dodávat i do řetězců, stejně jako na západní trhy,“ poznamenává ředitel divize foodservisu pro Českou a Slovenskou republiku Aleš Havelka.

„Uchovávání potravin sušením, které využíváme, patří k nejstarším způsobům, které lidstvo zná. V rámci snahy o zdravou výživu se ho lidé někdy zbytečně obávají,“ připomněl product manager a šéfkuchař Jan Kubelka.

Projekt rozšiřování společnosti v Zásmukách je rozvržen i do dalších etap, takže v budoucnu budou vznikat další pracovní místa.. „Celkově lze po etapách vybudovat výrobní a skladové provozy o celkové zastavěné ploše překračující 11.000 m2,“ zakončil investiční a projektový ředitel Petr Volf.