Při procházce ulicí, kde vede stavba si člověk připadá jako ve městě duchů. Většina obchodů totiž po začátku stavby usoudila, že se jím minimální přístupnost podepíše na tržbách natolik, že se jim v této době nevyplatí provozovat své prodejny. Jednou z mála výjimek je útulné květinářství. „Je jasné, že v současné době výdělky skutečně podstatně klesají. Také je dost velký problém s dostupností pro dodavatele, takže zboží musím nosit sama dlouhou cestou. Nicméně to beru tak, že je stále lepší mít něco, nežli nepodnikat vůbec,“ sdělila nám ke své situaci provozovatelka obchodu. Situace na Havlíčkově ulici nyní vypadá, že si tamní obyvatelé zvykli na situaci a tiše očekávají termín konce roku. „Musíme to prostě přežít,“ výstižně okomentovaly stávající stav dvě ženy důchodového věku, které přecházely přes bahnitou silnici z jedné strany ulice na druhou.

Paradoxně největší problémy a stížnosti na městský úřad neposílají obyvatelé rekonstruovaného úseku, ale občané Zásmuk bydlící v ulic Sladkovského, kterou vede objízdná trase pro místní firmy, obyvatele a autobusovou dopravu. To ostatně potvrdil i sám starosta města Jiří Pechar. „Na úřadě řešíme doslova denně stížnosti lidí ze Sladkovského. Já je plně chápu, protože situace s provozem v této části obce je skutečně katastrofální a z naší strany se pro nápravu snažíme dělat maximum,“ sdělil Deníku Pechar. Kolínský deník již dříve informoval o tom, že tuto náhradní trasu využívají často pro svou cestu transitní doprava, která nerespektuje nastavenou objízdnou trasu a kamiony se tak proplétají úzkými uličkami této části města, čímž už i dochází k výraznému poškození fasád jednotlivých obydlí. „Například nyní řešíme problém s volně stojící značkou na křižovatce u Bečvár, kterou kamiony při rychlejší jízdě snadnou shodí do škarpy a ostatní vozidla tak o uzavírce nevědí. Chceme prosadit zabudování pevné dopravní značky,“ popisuje starosta Zásmuk jeden z konkrétních případů, které se město snaží řešit. „Dále je tu samozřejmě téma policejních kontrol na postižených místech. Osobně se snažíme urgovat naléhavost problému u Dopravního inspektorátu PČR v Kolíně i na obvodním oddělení v Kouřimi, ale hlídky jezdí stále v silně nedostačujících časových intervalech,“ přiznává Pechar, který dodává, že pokládání nového povrchu v rozpracovaném úseku by mělo podle plánu začít 10. prosince s tím, že termín na dokončení chodníků a dešťové kanalizace je nasmlouván do září příštího roku.

Že stavba pokračuje podle plánu potvrdila i mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martina Vápeníková, která ovšem dodala, že bude také záležet na klimatických podmínkách, aby se nestalo, že by práce pokračovaly na úkor kvality. „Co se týče objízdné trasy ulicí Sladkovského tak zhotovitel má zmapovaný stavební stav před zahájením prací a podle vyhodnocení a průkazného porovnání s konečným stavem a podle druhu poruch bude určena technologie oprav,“ dodala Vápeníková k nepříjemnostem, se kterými se tamní občané potýkají. Mluvčí také potvrdila i termín dokončení celého průtahu, kterým je 31. srpen 2009.