Volající podle jeho slov netelefonoval proto, aby si vyžádal pomoc v tísnivé situaci. „Během 20 minut zvládl tento pachatel rušit od práce tři operátorky celkem jedenácti vulgárními hovory,“ konstatoval npor. Gabriel. Zlomyslný hulvát by zřejmě v telefonování pokračoval – přítrž jeho řádění ale učinili policisté, jež hasiči pořádali o pomoc. Protože dokázali přesně určit telefonní budku, ze které hovory přicházely, vyslané hlídce se pachatele podařilo dopadnout přímo při činu. Nyní mu hrozí až stotisícová pokuta. Telefonní centrum tísňového volání 112 Středočeského kraje odbaví za 24 hodin průměrně 910 hovorů na tísňové linky 112 a 150. Přibližně 88 procent volání je ale zbytečných. Ne vždy se ovšem jedná o úmyslné zneužití tísňové linky zlomyslným voláním. Časté jsou také omyly. Obvykle si lidé pletou celoevropské tísňové číslo 112 s kontaktem na technickou podporu firem provozujících sítě mobilních telefonů.