Záruka na provedené práce přitom čítá pět let. Takže oprava vozovky by majitele, kterým je Správa a údržba silnic, neměla stát ani korunu. Rozsah ani způsob opravy však není prozatím znám.

Starosta Velimi Josef Seifert v současné době podniká nezbytné kroky vedoucí k opravě. „Komunikaci budeme reklamovat dle smlouvy. Budeme požadovat opravu prasklin a pokud možno i nové nastříkání vozovky," řekl starosta.

Na vyjádření jsme se zeptali také Štěpána Moučky, ředitele společnosti, která měla na starosti projektovou část rekonstrukce.

„Problém je, že to investor nechtěl udělat pořádně, protože neměl dost peněz. To, že neměl dost peněz, je neštěstí, ale je to obtížně postižitelné," řekl ředitel, který dále dodal, že když se na starý povrch silnice nanese nový, výsledek odpovídá tomu, jako byste si nastříkali staré auto novým lakem.

Od doby opravy v roce 2009 už tento úsek velimské silnice jednou menší opravou prošel. „V roce 2010 byla již jedna lokální oprava provedena na náklady zhotovitele v důsledku nestabilního podloží. Drobné podélné trhliny při krajnicích, které se v části opraveného úseku objevují, budou konzultovány se zhotovitelem a odsouhlasena technologie opravy, následně bude teprve známa cena a důvod," uvedl vedoucí technického úseku oblasti Kutná Hora Krajské správy a údržby silnic Petr Holan.

V následujících dnech by měli do obce přijet zástupci stavební firmy, která opravu silnice prováděla, a řešit avizovanou reklamaci.

Krajská správa a údržba silnic provádí podle Boženy Chámové, technické náměstkyně KSÚS, průběžně kontroly na komunikacích, a to nejen proto, že silnice je po opravě a v záruční době. „Rovněž následně reklamace neprodleně sama zajišťuje. Je to patrné i z toho, že se zástupce zhotovitelné firmy se již dostaví k řešení této záležitosti," dodala Chámová, která naznačila další okolnost. „V komunikaci  byla obcí provedena kanalizace, může tedy jít i o souběh reklamací," uvedla Božena Chámová.

Kolik vlastně oprava stála?

Investorem opravy silnice ve Velimi byl Středočeský kraj, který měla oprava podle projektu stát 20 milionů korun. Podle všeho ho však ve výsledku mohla rekonstrukce stát méně. Staré kostky se podle našich informací rozprodaly mezi šest odběratelů z okolí Kolína. Podle vedoucího technického úseku oblasti Kutná Hora Krajské správy a údržby silnic Petra Holana se cena za tunu těchto kostek pohybuje mezi 690 a 1070 korunami. „Tato cena byla stanovena nezávislým znalcem v oboru oceňování movitých věcí. Byly to nepřetříděné kostky, tj. i s odtěženým podložím, výplní spár, v jednom úseku i znečištěné asfaltem," doplnil Petr Holan. V případě velimské silnice se jednalo o cca 1500 tun kostek. Oprava se tak mohla zlevnit až o 1,6 milionu korun. „Veškeré získané finanční prostředky za odprodaný vytěžený a nepotřebný materiál jsou vždy průběžně ze strany KSUS odváděny do rozpočtu Středočeského kraje a nezůstávají naší organizaci k následnému využití," doplnil Petr Holan.

Autor: Petr Homoky