VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravená silnice je ještě v záruce, přesto už praská

Velim – Hlavní silnice ve Velimi prošla před třemi roky opravou a obnovou povrchu. Opravovalo se od května do srpna 2009. Původně tvořily povrch silnice z velké části dlážděné kostky. Na celé dva kilometry se v rámci opravy položil nový asfaltový koberec. Jenže ten je dnes, po necelých třech letech popraskaný nebo jinak narušený.

26.7.2012
SDÍLEJ:

Opravená silnice ve Velimi už praskáFoto: Petr Homoky

Záruka na provedené práce přitom čítá pět let. Takže oprava vozovky by majitele, kterým je Správa a údržba silnic, neměla stát ani korunu. Rozsah ani způsob opravy však není prozatím znám.

Starosta Velimi Josef Seifert v současné době podniká nezbytné kroky vedoucí k opravě. „Komunikaci budeme reklamovat dle smlouvy. Budeme požadovat opravu prasklin a pokud možno i nové nastříkání vozovky," řekl starosta.

Na vyjádření jsme se zeptali také Štěpána Moučky, ředitele společnosti, která měla na starosti projektovou část rekonstrukce.

„Problém je, že to investor nechtěl udělat pořádně, protože neměl dost peněz. To, že neměl dost peněz, je neštěstí, ale je to obtížně postižitelné," řekl ředitel, který dále dodal, že když se na starý povrch silnice nanese nový, výsledek odpovídá tomu, jako byste si nastříkali staré auto novým lakem.

Od doby opravy v roce 2009 už tento úsek velimské silnice jednou menší opravou prošel. „V roce 2010 byla již jedna lokální oprava provedena na náklady zhotovitele v důsledku nestabilního podloží. Drobné podélné trhliny při krajnicích, které se v části opraveného úseku objevují, budou konzultovány se zhotovitelem a odsouhlasena technologie opravy, následně bude teprve známa cena a důvod," uvedl vedoucí technického úseku oblasti Kutná Hora Krajské správy a údržby silnic Petr Holan.

V následujících dnech by měli do obce přijet zástupci stavební firmy, která opravu silnice prováděla, a řešit avizovanou reklamaci.

Krajská správa a údržba silnic provádí podle Boženy Chámové, technické náměstkyně KSÚS, průběžně kontroly na komunikacích, a to nejen proto, že silnice je po opravě a v záruční době. „Rovněž následně reklamace neprodleně sama zajišťuje. Je to patrné i z toho, že se zástupce zhotovitelné firmy se již dostaví k řešení této záležitosti," dodala Chámová, která naznačila další okolnost. „V komunikaci  byla obcí provedena kanalizace, může tedy jít i o souběh reklamací," uvedla Božena Chámová.

Kolik vlastně oprava stála?

Investorem opravy silnice ve Velimi byl Středočeský kraj, který měla oprava podle projektu stát 20 milionů korun. Podle všeho ho však ve výsledku mohla rekonstrukce stát méně. Staré kostky se podle našich informací rozprodaly mezi šest odběratelů z okolí Kolína. Podle vedoucího technického úseku oblasti Kutná Hora Krajské správy a údržby silnic Petra Holana se cena za tunu těchto kostek pohybuje mezi 690 a 1070 korunami. „Tato cena byla stanovena nezávislým znalcem v oboru oceňování movitých věcí. Byly to nepřetříděné kostky, tj. i s odtěženým podložím, výplní spár, v jednom úseku i znečištěné asfaltem," doplnil Petr Holan. V případě velimské silnice se jednalo o cca 1500 tun kostek. Oprava se tak mohla zlevnit až o 1,6 milionu korun. „Veškeré získané finanční prostředky za odprodaný vytěžený a nepotřebný materiál jsou vždy průběžně ze strany KSUS odváděny do rozpočtu Středočeského kraje a nezůstávají naší organizaci k následnému využití," doplnil Petr Holan.

Autor: Petr Homoky

Autor: Redakce

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prodej vánočních stromků u nákupního střediska.

Ceny rostlých stromků se od loňska příliš nezměnily

FBC Pitbuls Kolín dorostenky.
6

Mladí florbalisté Kolína bodují, muži tápou

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Podzemní kontejnery už slouží veřejnosti

Český Brod - Podzemní kontejnery na dvou náměstích – na Husově náměstí a na náměstí Arnošta z Pardubic – byly již úspěšně zkolaudovány a předány do správy Technických služeb Český Brod.

Plánují univerzitu třetího věku

Český Brod – Město plánuje od února příštího roku otevřít zájmové studium formou univerzity třetího věku pod záštitou České zemědělské univerzity v Praze. Jde o formu studia, která má umožnit vzdělávání seniorům v místě bydliště.

Vzpomínka na Pavla Severu

Kolín – Do muzikantského nebe pan Pavel Severa. Jeho životem byla kromě rodiny hudba. Prošel několika tanečními, dechovými i symfonickými orchestry kolínského regionu, byl pečlivým archivářem Kmochovy hudby i Kolínské filharmonie, jedním ze zakladatelů Klubu přátel Františka Kmocha.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT