VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Novou lokomotivu Škoda 109 E testují ve Velimi

Velim - První ze dvou zbrusu nových lokomotiv české výroby se začala testovat na zkušebním železničním okruhu u Velimi. Novou krasavici a její plánované kolegyně začneme na českých tratích vídat od roku 2010, a to zejména na koridorech, neboť splňuje podmínky tzv. operability, což v praxi znamená, že není třeba na hranicích přepřahat.

3.12.2008
SDÍLEJ:

Novou lokomotivu Škoda 109 E testují ve Velimi Foto: DENÍK/Michal Bílek

Lokomotiva je určená pro vlaky typu Eurocity, Intercity tak, aby cestující mohli třeba z Berlína do Vídně dojet s jednou lokomotivou a jedním strojvedoucím a také co nejrychleji tak, aby doprava po železnici dobře konkurovala dopravě silniční. „Kolínu se určitě nevyhne, Kolín je důležitý železniční uzel,“ dodal Vojtěch Kocourek, náměstek pro železniční a veřejnou dopravu ministerstva dopravy.

I laikovi se vtírá otázka, proč se České dráhy dvacet let po revoluci rozhodly pro lokomotivu České výroby. Nebylo by bývalo jednodušší zadat její vývin už známým výrobcům? „Zlom vidím už v roce 2002, kdy České dráhy jakožto státní organizace byly transformované na akciovou, tedy obchodní společnost. Tím pádem bylo třeba něco nabídnout. Zde se rozhodlo, že půjdeme cestou podpory českého průmyslu, který má bohatou tradici,“ soudí Vojtěch Kocourek. Koupit lokomotivy od známých zahraničních výrobců by podle jeho slov pro Českou republiku výhodné nebylo. „Musíme dbát, aby to byla práce pro české ruce. A to se, myslím, podařilo. Opět vyrábíme, tramvaje, náš kolejový průmysl se zvedá tam, kam patří,“ pochvaloval si.

První dvě třísystémové lokomotivy ŠKODA 109E vznikly v plzeňské Škodovce a jejich zkoušky dosud zahrnovaly i ladění trakce a pomocných pohonů, nastavení některých dílčích přístrojů (například pantografy, ventilátory apod.). Tato etapa bude na zkoušené lokomotivě ukončena již v prvním prosincovém týdnu. Pak bude nová lokomotiva Š 109E ve výrobním závodě v Plzni zevrubně prohlédnuta, bude zkontrolováno dotažení všech šroubových spojů, zkontrolovány přístroje a další uzly a části. Na přelomu ledna a února se tento stroj znovu vrátí na velimský okruh a spolu s druhou vyrobenou lokomotivou se zúčastní dalších testů.

Škoda Transportation už novou lokomotivu slavnostně představila na letošním zářijovém veletrhu dopravní techniky InnoTrans v Berlíně. České dráhy objednaly celkem 20 lokomotiv ŠKODA 109E. Jde o první lokomotivu Českých drah pro komerční provoz s rychlostí 200 kilometrů v hodině, její vývoj trval čtyři a půl roku. Mašina váží kolem 86 tun, její design navrhla firma Porche a jedná se o první lokomotivu v Evropě schválenou podle evropských norem TSI a prvním strojem světa s maximální rychlostí 200 kilometrů za hodinu, který plně odpovídá požadavkům na pasivní bezpečnost CRASH podle nové evropské normy EN 15 227, podle Euro NCAP by 109E měla pět hvězdiček. Do této chvíle najela teprve 19 tisíc kilometrů.

Perličky o nové mašině:

- Brzdy jsou postaveny s využitím hliníkových kotoučů, třeba jako u současných špičkových soutěžních automobilů.
- Stěna mezi kabinou a strojovnou musela při zkoušce odolat požáru po dobu celých patnácti minut.
- Lokomotiva bude vysoce odolná i vůči nárazu do překážky. Tomu odpovídá konstrukce – například v oblasti kabiny strojvůdce jsou deformační zóny, které mají při případné kolizi za úkol pohltit velké množství energie. Obdobným způsobem je navrženo i upevnění pluhu před lokomotivou. Třeba při extrémním nárazu v rychlosti 110 km/h do překážky typu nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun kolem strojvůdce zůstane nepoškozený a nedeformovaný prostor.
- Nová lokomotiva je schopna takzvané rekuperace – při brzdění totiž vrací část energie do sítě, což má pozitivní vliv na provozní náklady.
- Lokomotiva obsahuje třicet kilometrů kabelů a více než deset tisíc elektrických spojů a spojení.

3.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič autobusu 28 000 Kč

Řidiči autobusů, trolejbusů a tramvají Řidič/ka autobusu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: První kontakt: , Zeman Vladimír Ing., tel.: 321 717 027, 602 352 977,, e-mailem: vladimir.zeman@oad.cz,, osobně: v sídle firmy Polepská 867, Kolín., , Vhodné i pro osoby zdravotně znevýhodněné., , Požadujeme: , - ŘP skupiny D + profesní průkaz, - trestní bezúhonnost, psychotesty, - český jazyk - komunikace, , Zaměstnanecké výhody: , - stravenky, - garantovaný výplatní termín, - smlouva na dobu neurčitou, - příspěvky na důchodové připojištění, - jízdní výhody i pro rodinné příslušníky, , Pracovní doba: dle rozpisu autobusových linek, možnost zkráceného pracovního úvazku.. Pracoviště: Okresní autobusová doprava kolín, s.r.o., Polepská, č.p. 867, 280 02 Kolín 2. Informace: Vladimír Zeman, +420 321 717 027.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič autobusu 28 000 Kč

Řidiči autobusů, trolejbusů a tramvají Řidič/ka autobusu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: První kontakt:, Mukařovský Karel, tel.: 602 309 418, , e-mail: karel.mukarovsky@oad.cz., , Vhodné i pro osoby zdravotně znevýhodněné., , Požadujeme: , - ŘP skupiny D + profesní průkaz, - trestní bezúhonnost, psychotesty, - český jazyk - komunikace., , Zaměstnanecké výhody: , - stravenky, - garantovaný výplatní termín, - smlouva na dobu neurčitou, - příspěvky na důchodové připojištění, - jízdní výhody i pro rodinné příslušníky., , Pracovní doba: dle rozpisu autobusových linek, možnost zkráceného pracovního úvazku.. Pracoviště: Okresní autobusová doprava kolín, s.r.o. - provoz český brod, Za Drahou, č.p. 171, 282 01 Český Brod. Informace: Karel Mukařovský, +420 602 309 418.

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Ostatní specialisté v oblasti zemědělství Terénní 22 500 Kč

Ostatní specialisté v oblasti zemědělství Terénní inspektor, odborný rada. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22500 kč, mzda max. 33830 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt:, e-mail: kariera@szif.cz, , Náplň práce:, Terénní inspektor provádí podle stanovených postupů kontroly na místě u žadatelů o dotace EU. Především se jedná o kontrolní činnost v terénu při ověřování dodržování dotačních podmínek u žadatelů zemědělských dotací a následné zpracování kontrolních zjištění, práci s měřicí technikou GPS a mapami a přímý kontakt se žadateli., , Požadujeme:, - vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu, - řidičský průkaz skupiny B., , Další informace:, - termín pro podání žádostí: do 25. 5. 2018, - způsob přihlášení do výběrového řízení:, https://www.szif.cz/cs/kariera?portalAction=detail&kon=00000545#konkurz_detail., , Zaměstnanecké výhody:, - systemizovaná platová třída 12., zařazení podle nařízení vlády č. 304/2014 Sb. ve znění, pozdějších předpisů, - služební poměr na dobu určitou (do 31.12.2023), - 25 dní dovolené + 5 dní zdravotního volna navíc, - další placené překážky v práci pro státní zaměstnance (např. 1 den na vyřízení osobních, záležitostí), - stravenky v hodnotě 100 Kč/odpracovaný den, - pružná služební doba, - přátelský a inspirativní tým odborníků, - možnost profesního růstu (osobní vzdělávání pomocí individuálních vzdělávacích programů), - mobilní telefon s neomezeným voláním a SMS včetně 1,5 GB internetu.. Pracoviště: Státní zemědělský intervenční fond - kolín, Karlovo náměstí, č.p. 44, 280 02 Kolín 2. Informace: Tereza Kašparová, .

Výroba - Výroba Ruční balič 12 800 Kč

Ruční baliči Operátoři výroby. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12800 kč, mzda max. 24300 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: První kontakt:, Lukeš Milan, tel.: 739 350 384, po - pá 8 - 15:30 hod, e-mail: lukes@buttner.cz,, osobně: 8:30 - 15 hod, Tuchorazská 1347, Český Brod., , Náplň práce:, jednoduchá manuální práce s drobnými díly, čištění, polepování, etiketování, balení. , Práce vhodná i pro ženy., , Požadavky:, odpovědnost, samostatnost, zručnost,, dobrý zdravotní stav, hlavně zrak., , Pracovní doba:, práce i na dvě směny. , ranní 6 -14.15 hod, odpolední 14.15 - 22.30hod., , Zaměstnanecké výhody:, výkonostní bonus až 6000 Kč/měsíc, docházkový bonus až 3.000 Kč/měsíc.. Pracoviště: Büttner s.r.o., Tuchorazská, č.p. 1347, 282 01 Český Brod. Informace: Milan Lukeš, +420 739 350 384.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sokolský slet, ilustrační foto.

Ochutnávku XVI. všesokolského sletu uvidíte v neděli v Brandýse

Až do neděle potrvá na lyském výstavišti Natura Viva.
42

Myslivci, rybáři a včelaři se sešli na výstavě. Začala Natura Viva

Cestování veřejnou dopravou s Lítačkou se brzy obejde i bez karty Lítačka

Střední Čechy – Ubrat ze svých peněženek jednu kartu budou mít od léta možnost lidé, kteří pravidelně cestují spoji zařazenými do systému Pražské integrované dopravy. Přestane totiž platit, že elektronické předplatní kupony se nahrávají na kartu speciálně k tomu určenou – přičemž opencard (jejíž historie zaměstnala politiky, policii i soudy) nahradila Lítačka.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie z víkendových akcí

Střední Čechy /ANKETA/ - Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého víkendu.

Nahá žena se koupala ve fontáně. Po policistech házela oblečení

Kolín – Pozdvižení na Karlově náměstí způsobila v úterý těsně před polednem žena, která se jala osvěžit ve fontáně v rouše Evině. Na místo se sjely osádky záchranné služby, městské i státní policie.

Hlasujte pro Miss Polabí! Představujeme finalistky

Nymbursko /ANKETA/ – Představujeme čtenářům deset nejsympatičtějších, nejšikovnějších a nejhezčích finalistek Miss Polabí 2018, které se utkají ve finálovém večeru v poděbradském divadle Na Kovárně v neděli 10. června od 17 hodin.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT