S postupem finanční krize začaly mezi pracovníky automobilky panovat obavy o další osud jejich zaměstnání v souvislosti s možným poklesem zakázek na výrobu automobilů.

„Situace na trzích západní Evropy je složitá, ale po standardní dvoutýdenní odstávce nastupujeme zpět do zaměstnání a rozjíždíme výrobu. Na začátku podzimu pak budeme mít bližší informace o objemu objednávek pro zbytek roku. Drobné výkyvy v objemu výroby reagující na vývoj trhu jsou v automobilovém průmyslu běžné,“ rozptýlil mluvčí TPCA Radek Kňava možné obavy z propouštění.

To mají ostatně zaměstnanci TPCA ošetřeno i v kolektivní smlouvě, která nabyla platnosti letos na jaře.

Během odstávky dojde v továrně k běžné údržbě, čištění či výměnám součástí, které nelze udělat během standardního výrobního cyklu.
Nově se kvůli zvýšení bezpečnosti práce rozšíří osvětlení na nakládce vyrobených vozidel na vlaky.