„V červnu plánuje nabrat zhruba 50 pracovníků, převážně na pozice pro finální montáž vozů,“ potvrdil mluvčí Radek Kňava s tím, že výroba v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostla ve srovnání se stejným obdobím loni o dvě procenta na více než 87 tisíc vozů. O vozy je zájem zejména v zemích západní Evropy. Přes 99 procent produkce se stále vyváží.

V uplynulém roce automobilka prodala vozy za 49,1 miliardy korun. Výroba stoupla o pět procent na 324 289 vozů a největšími trhy jsou Itálie, Francie, Velká Británie, Německo a Holandsko. Do těchto pěti zemí putuje 70 procent kolínské produkce.

„V uplynulých letech se nám podařilo výrazně zvýšit podíl zaměstnanců z regionu. Podobný trend očekáváme i do budoucna. V roce 2006 jsme měli z regionu do 30 kilometrů od automobilky necelou polovinu zaměstnanců. Nyní jich je více než 71 procent a věříme, že na aktuálně otevřené pozice se nám podaří získat lidi právě z nejbližšího okolí,“ popsal Radek Kňava dlouhodobou strategii firmy, která chce uchazeče oslovit zejména nadprůměrným výdělkem.

Letos se podle jeho slov zvýšily tarifní mzdy o dvě procenta, a průměrná mzda pracovníků ve výrobě tak přesahuje po třech měsících ve firmě 21 000 korun. Navíc každý měsíc získávají zaměstnanci další dva tisíce v benefitovém systému Z-Konto.

Průměrná mzda ve výrobě dosahuje 26 800 korun, a firma tak patří mezi nejlépe odměňující průmyslové podniky v zemi. V České republice již TPCA investovala přes 18,6 miliard korun a na podporu Kolínska věnovala přes 73 milionů korun ve formě sponzoringu sportovních a kulturních akcí, darů (kolonoskop a sanitka pro kolínskou nemocnici, hasičský vůz pro HZS Kolín, pěší lávka přes Labe, příspěvek na rekonstrukci MŠ Bezručova či téměř stovka projektů grantového programu Partnerství pro Kolínsko).