Pokud chrastavský dodavatel nezahájí výrobu nejpozději začátkem příštího týdne či například nezajistí náhradní dodávky z jiných zdrojů, TPCA bude muset řešit, co se svými zaměstnanci. Jede totiž systémem just in time, takže zásob má minimum.

„V této chvíli zjišťujeme situaci, zástupci automobilky vyjeli přímo na místo. Pokud dodavatel výrobu nezahájí, budeme situaci řešit převedením zaměstnanců na jinou práci, vzděláváním, na které za běžného provozu není čas, případně volnem. Po odstávce ale každopádně normálně nastupujeme do zaměstnání,“ uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava. Z celozávodní dovolené se pracovníci TPCA vrací příští týden.

„Zvláště teď, když zažíváme konjunkturu v odbytu, by to pro nás byla rána,“ podotkl šéf škodovácký odborů KOVO Jaroslav Povšík s tím, že vedení firmy dělá vše proto, aby zajistilo potřebné dodávky interiérových stropů. „Stahují se zásoby ze všech skladů, firemní logistika využívá všech svých letitých zkušeností a umu, aby se výroba nezastavila,“ uvedl Povšík.

Obě automobilky vyslaly do zatopené dodavatelské firmy vlastní lidi, aby pomohli urychlit obnovu výroby.