Ředitelství silnic a dálnic na intervenci Kolínského deník přislíbilo během července stěny doplnit svislými čarami, které by mohly problém vyřešit. A tak se i stalo. Právě takovýto způsob je podle odborníků dostatečnou ochranou. „Svislé čáry pomohou, ovšem musí být nanejvýš do deseti centimetrů od sebe, aby je pták vnímal jako překážku, jednoduše řečeno jako plot," vysvětlil vedoucí Záchranné stanice pro zraněné a handicapovavé živočichy v Pátku Luboš Vaněk.

Podle Kolíňačky Marcely Mádlíkové, která na mrtvé ptáky u obchvatu upozornila, je již situace opravdu lepší. „Čáry jsou od sebe zhruba deset centimetrů, žádní mrtví ptáčci v okolí nejsou," řekla spokojeně.

Podle Ředitelství silnic a dálnic kromě čar pomůže i fakt, že po spuštění obchvatu bude lokalita hlučnější, což by ptáky také mělo odradit.

Před nynější úpravou byly desky označeny siluetami dravců, což odpovídalo všem technickým podmínkám stavby. Čas však ukázal, že siluety jsou jednak rozměrově malé a také jich bylo málo.

Siluety, aby opravdu ptáky před nárazem ochránily, by podle odborníků musely být velmi hustě, prakticky jedna vedle druhé.

„Vhodnější je opatřit podobné stěny fóliemi, které je rozdělí na několik dílů, to ptáky odradí mnohem lépe. Další možností jsou speciální fólie, které lidské oko vnímá jako sklo, ale ptáci ne," vysvětlil další možnost Luboš Vaněk ze záchranné stanice, kam se dostávají zvířata z Kolínska.

Zachránit alespoň jednoho poraněného ptáka se podařilo Kolíňačce Marcele. Odvezla ho do stanice. „Byl to strakapoud, chtěla jsem mu pomoci. A podařilo se," zaradovala se.  Bohužel zanedlouho se případ opakoval s jiným ptáčkem. Ten bohužel už takové štěstí neměl, nepřežil.

Nelze tvrdit, že nové rozdělení protihlukové stěny hustými čarami ochrání před nárazem úplně všechny ptáky, nicméně většina by se díky tomuto opatření vyhnout takřka jisté smrti měla.