Nešel zamykat kufr a občas nešlo stáhnout okénko u řidiče. Na první pohled banální záležitost, jejíž oprava, zdálo se, by mohla zabrat tak dvě hodinky. Přesto se majitelka rozhodla zajet do autorizovaného servisu. Jenže… centrální zamykání a k tomu přes deset let staré auto.

„Vůz měl být k vyzvednutí ještě tentýž den, předběžná cena stanovená do sedmi tisíc. Během dne mi ale ze servisu volali, že auto bude až po víkendu a že bude nutné vyměnit brzdiče, což jsem nevěděla, co je, a myslela jsem, že bez toho mi auto nebude brzdit, tak jsem souhlasila. A pak ještě lanovody, takže částka se vyšplhala na 12 tisíc,“ popisuje majitelka Peugeotu 306, která podle svých slov auto potřebuje ke své práci.

„V pondělí se ozval telefonát ze servisu znovu s tím, že stav je ještě horší, než čekali, že jsou špatné kabely i na předních dveřích, prý přelámané nebo přeštípané. S jejich výměnou se cena šplhala už téměř k 20 tisícům,“ říká nešťastná řidička, která už takovouto částku do opravy investovat nehodlala. „Sdělila jsem tedy, že to opravovat nechci, že tam žádný problém ve funkci ovládání nebyl. Ovšem teď mi prý možná nepůjde stahovat okénko a nebude hrát pravý reproduktor, což mě vyděsilo. Na dotaz, proč do toho zasahovali, když jsem to nepožadovala, mi bylo řečeno, že museli z důvodu napojení kabelů,“ posteskla si majitelka auta.

Ta podle svých slov odjížděla ze servisu s nefungujícími částmi vozu a domů jela vysloveně nešťastná. „Ještě cestou domů jsem zjistila, že mi nefunguje ani ukazatel teploměru,“ posteskla si. Kde se stala chyba, by měl zjistit soudní znalec, na něhož se majitelka auta obrátila.

Vedoucí provozovny Radek Stránský na dotaz Kolínského deníku uvedl, že při diagnostice vozidla Peugeot 306 rok výroby 1997 byly zjištěny dřívější neautorizované zásahy na elektroinstalaci vozidla. Zároveň bylo podle jeho slov v souvislosti se stářím vozidla zjištěno opotřebení a poškození některých dalších svazků a pryžových součástí elektroinstalace vozidla. „S ohledem na stáří vozidla a složitost systému elektroinstalace nebylo možné při převzetí vozidla do opravy okamžitě zjistit rozsah a přesnou příčinu problému. Jelikož zákaznice nesouhlasila s dalším postupem opravy a navýšením ceny, oprava byla ukončena, a nebylo tak možné zajistit bezvadnou funkčnost celého systému,“ dodal. „Vzhledem k pravděpodobným neautorizovaným zásahům a opotřebení předmětných součástí z důvodů stáří vozidla se nedomníváme, že bychom při předmětné opravě vozidla nějakým způsobem pochybili,“ zakončil Radek Stránský.