Osoby roznášející tento materiál, zní správná odpověď. Podle informace, které má Deník k dispozici, jimi nejsou pouze obvyklí brigádníci. Často tyto pozice obsazují poštovní doručovatelky. Reklamní tiskoviny pak roznášejí ve své pracovní době.

Jedna ze společností zabývající se distribucí reklamního tisku včera obdržela telefonát s požadavkem zaměstnání.

„Nevadí, že pracuji jako poštovní doručovatel?“ zněla otázka. Na druhé straně se ozvalo zaváhání. „To by zodpověděli spíše kolegové. Už jsme tu ale měli takové zaměstnance, tak to asi nevadí,“ dostali jsme odpověď.

Ušetřeny nechtěných tiskovin nezůstávají leckdy ani poštovní schránky opatřené samolepkou „nevhazovat reklamní materiály“.

Česká Pošta nabízí rozesílání reklamních materiálů jako svoji službu. „Pokud ale doručovatelky mají takový vedlejší pracovní poměr, lze to považovat za hrubé porušení pracovní kázně,“ sdělil Radek Chlup, manažer poštovního obvodu Kolín 2. „A z toho můžou vyplynout veškeré právní důsledky,“ varoval.

Zaznamenala Česká Pošta někdy případy, kdy doručovatelky při své směně odvedly ještě další práci?

„Rozesílání reklamních letáků poskytujeme jako službu České pošty,“ líčí Radek Chlup, manažer obvodu pošty Kolín 2. Co říká na to, že se objevili v minulosti doručovatelé, kteří si v pracovní době stihli odbýt ještě další melouch? „To by rozhodně nemělo být. Máme popis pracovní činnosti. Tohle se dá brát jako hrubé porušení pracovní kázně,“ vysvětluje Radek Chlup.

Žádný ze zaměstnanců však oficiálně „přistižen“ při takovém činu nebyl. „Za ty roky, co jsem u pošty, žádný takový případ nepamatuji,“ vzpomíná manažer poštovního obvodu Kolín 2 Radek Chlup.

Reklamní materiály občas končí i ve schránkách, kde by kvůli označení neměly. Na samolepky nebo nápisy „nevhazovat reklamní tiskoviny“ nebývá někdy brán zřetel. „To zrovna nemusí být přímo chyba našich doručovatelek,“ vysvětluje Radek Chlup. „Ale pokud to doručil náš zaměstnanec, může to být na stížnost,“ dodává.

Roznášení reklamních tiskovin je podle Radka Chlupa velmi dobře trasovatelné. „Každý pošťák má evidenci, co, kam a kdy roznesl,“ vysvětluje.