Občanské sdružení Štítary, které sdružuje obyvatele, jichž se dotkne rozbíhající se výstavba obchvatu, se ústy svého předsedy Karla Kostihy opět dožaduje kompenzací za znehodnocené životní prostředí v této příměstské části a také majetek, který vznikem nové komunikace v těsném sousedství ztratí na ceně. „Dotazoval jsem se na to již v době, kdy se projednával rozpočet města na rok 2006. Bez kompenzací nepodepíši smlouvy o výkupu, čímž se zbrzdí výstavba druhé etapy,“ říká Karel Kostiha a odůvodňuje, že město by se na kompenzacích mělo podílet z toho důvodu, že rozhodlo o trase obchvatu.

Starosta Jiří Buřič namítá, že s občany se vyrovná investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „To doufám. Jinak uplatníme námitky k vyvlastňovacímu řízení,“ dodal Karel Kostiha.

„Z hlediska hlukové zátěže byla už v projektu zanesena protihluková stěna, výměna oken a všechny kompenzační opatření podle modelu dopravy pro rok 2011, plánované jsou i hlukové valy,“ předeslala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková s tím, že po spuštění budou muset být všechny parametry znovu přeměřeny a protihluková opatření podle výsledků měření případně doplněna. Protihluková stěna bude podle jejích slov vybudována už v době výstavby obchvatu, což není zcela standardní a vychází se tím vstříc právě občanskému sdružení Štítary. „Další kompenzace však odbor pozemních komunikací ministerstva dopravy zamítl,“ uzavřela.