Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Umístění kanálů ovlivňuje bezpečnost i hladinu hluku

Kolínsko - V komunikacích jich existuje mnoho a podle získaných informací není bez zjištění na místě samém možné určit vlastníka nebo provozovatele, ke kterému kanál patří.

9.10.2008 1
SDÍLEJ:

Umístění kanálů ovlivňuje bezpečnost i hladinu hlukuFoto: Deník/ Michal Bílek

Kanály mohou způsobovat komplikace chodcům na chodnících i řidičům a cyklistům na silnicích.
Umístění každého z nich se odvíjí od potřeby sítě, která je pod zemí. Podle slov Jiřího Jeřábka, vedoucího Odboru dopravy v Kolíně, zřejmě nařízení, jak mají být kanály umístěny, neexistuje. Zároveň připouští, že je základním požadavkem, aby byl kanál v rovině. Jenomže právě to se často stává předmětem obtíží.

Situační umístění poklopů je určeno projektem stavby. Zkušenost kolínského vedoucího odboru je taková, že příčina problémů začíná u stavební firmy, která neprovede práci důkladně „Téměř vždy je předmětem reklamy po provedení rekonstrukce utopený kanál. V Kolíně byl zmiňovaný problém po opravách na Husově náměstí, před dvěma lety v Ovčárecké ulici, ale i na dalších místech,“ říká Jiří Jeřábek a upřesňuje, že zejména při úpravách povrchů každá další vrstva asfaltu bez úpravy výšky poklopů kanalizace způsobí problémy.

Jaroslav Fišera, ředitel společnosti Vodos, se z druhé strany domnívá, že mnohé stížnosti vycházejí z nerozlišování druhů poklopů a veškerá zodpovědnost je často vrhána pouze na jednu firmu. „Pokud se budeme bavit o stížnostech na kanály je v poslední době stěžovatelem paní, která nerozlišuje druhy poklopů v komunikacích a má představu, že všechno je kanál a patří to Vodosu. Při svých stížnostech podává nepřesné informace o tom, kterého poklopu se její stížnost týká, a většina případů se vztahuje na jiné vlastníky nebo provozovatele.“

Kanál, který je v komunikaci musí mít podmínky, aby nevytvářel překážky v provozu. Ovšem někdy zdánlivě nepatrná nerovnost vystavuje účastníky silničního provozu ohrožení, zároveň ovlivňuje intenzitu hluku. Jde o záležitost, která se týká zejména komunikací se silným provozem.
Kdo tedy nese zodpovědnost? „Jednoznačně je určeno, že za výškové usazení odpovídá správce komunikace,“ je přesvědčen Jaroslav Fišera.

Autor: Marie Konupková

9.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Postup prací na modernizaci autobusového terminálu v Kolíně, říjen 2017
15

Autobusové nádraží bude nakonec stát městskou kasu méně

Hudební program zakončila kapela Telegraf.

Kulturní přehled z Kolínska. Kam se vydáte?

Interiéry jsou hotové, pracuje se na chodnících

Kostelec n. Č. l. - Kontejnerové třídy v Kostelci nad Černými lesy jsou těsně před dokončením. „Počítám s tím, že do konce týdne dojde k převzetí stavby,“ řekl starosta města Jiří Kahoun s tím, že termín převzetí bude platit jen v případě, že se neobjeví žádné komplikace, které by převzetí stavby posunuly.

U Jestřabí Lhoty se srazila dodávka s osobákem

Jestřabí Lhota – Ke střetu dvou vozidel došlo v úterý ráno na křižovatce u Jestřabí Lhoty. Řidič dodávky jedoucí od Jestřabí Lhoty nedal přednost osobnímu vozu Hyundai, které jelo ve směru od dálnice na Kolín.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Zámek Radim zve i do černé kuchyně

Radim - Zámek Radim na Kolínsku je renesanční památkou, která sloužila jako sídlo střední šlechty. Zámek se pyšní ojedinělou architekturou saské renesance, která se dochovala v původním stavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení