Poprvé si vyprošťovací služba musela poradit s převráceným kamionem plně naloženým dřevem. O týden později se téměř ve stejnou hodinu a na témže místě položil další kamion, tentokrát převážející hydraulický ohýbací lis o hmotnosti 15 tun. „Málem jsem v té ostré zatáčce oklopil fábku,“ přiznal se Kolínskému deníku také šestatřicetiletý řidič Milan. (další info o nehodách můžete číst a spoustu fotografií prohlížet v sekci Související články)

Na základě podnětu Kolínského deníku se situací začal zabývat vlastník komunikace – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Ředitel Správy Praha a středních Čech ŘSD Tomáš Jílek předeslal, že současná podoba silnice není definitivní stav, komunikace se bude měnit podle to, jak bude pokračovat stavba obchvatu.

„V případě nehody prvního kamionu bylo příčinou nedodržení nejvyšší povolené rychlosti, v druhém případě vjel řidiči kamionu do protisměru jiný automobil, a jak se mu snažil vyhnout, převrátil se,“ upřesnil Jílek s tím, že přesto se pracovníci ŘSD vydali na místo podrobně zjistit situaci a sledovat provoz.

„I při rychlosti více než 60 km/hod., tedy více, než je zde v tuto chvíli nejvyšší povolená rychlost, tudy kamiony projížděly bez problémů,“ popsal Tomáš Jílek výsledky pozorování. „Přesto projednáváme další snížení rychlosti, a to na 30 km/hod, navíc jsme se dohodli s kolínskou městskou policií, že do těchto míst častěji zajede s radarem,“ dodal. „Je nám jasné, že další snížení rychlosti provoz v těchto místech ještě víc zpomalí, nicméně kdyby všichni řidiči dodržovali to, co mají, nemuselo se k tomuto kroku přistupovat,“ uzavřel.

Nové dopravní značení by se zde mělo objevit možná už během několika následujících dnů.