Kolínský deník vyzpovídal Martinu Řepíkovou, předsedkyni Komunitního centra Liščí pětka, díky kterému dílo s akty vzniklo.

Jak vznikl nápad nafotit kalendář?
Nápad se zrodil v mém obývacím pokoji, kdy jsme s kamarádkou při skleničce vína sledovaly film Holky z kalendáře, ve kterém se dámský spolek, sice o dvě generace starší, rozhodl nafotit kalendář s lehce lechtivými snímky. Z výdělku kalendáře chtěly dámy zakoupit křeslo do čekárny v nemocnici. A přesně tady se zrodil náš nápad. Řekly jsme si proč vlastně vymýšlet něco nového.

Koho jste do role fotomodelek oslovily?
Nakonec se nás dalo dohromady patnáct dívek a žen a všichni jsme z Vyžlovky. Zajímavé je věkové rozpětí 20 až 48 let a také, že jsme nikdy před tím v tomto smyslu nestály před objektivem. A následovaly ženské debaty, při kterých jsme si udělaly zhruba představu, jak budou fotky vypadat a kde se chceme fotit.

Autorem velmi vydařených fotografií je publicista, hudebník a samozřejmě fotograf Oleg Homola. Proč právě on?
Už léta jezdí kousek od nás na chalupu, a protože se známe, pozvala jsem ho společně s děvčaty na procházku kolem Vyžlovského rybníka. Prozradily jsme mu naše plány a než jsme obešly rybník, byl fotograf náš.

Jak dlouho trvaly přípravy a výroba kalendáře?
Kalendář se připravoval zhruba půl roku. Schůzky, organizování, zařizování, vizážistky, zajišťování výroby, focení, výběr těch nejlepších snímků z tisícovek záběrů. Sečteno a podtrženo, více než úmorné.

Jaké jste měly náklady na výrobu kalendáře?
Kalendář se nám podařil vyrobit za šedesát tisíc. Bez finančních sponzorů a ostatních lidí, kteří pro nás dělali hlavně sponzorsky a přátelé zdarma, by se náklady při zadávání vyšplhaly na půl milionu.

Kolik kalendářů jste zatím prodaly a jaká je získaná částka?
Zatím se nám podařilo prodat skoro osm set kalendářů a částka získaná prodejem je zhruba 230 tisíc. Kalendář nese mimo jiné logo Czech Press Photo, což je největší tuzemská soutěž profesionální novinářské fotografie pod záštitou pražského primátora a také prezidenta republiky. Původní idea byla ta, že se kalendář bude prodávat v místě výstavy na Staroměstské radnici v Praze. Ale pak nás napadlo zabít dvě mouchy jednou ranou. Co protnout čas a prostor? Když už kalendář bude v místě, kde se zároveň v určitý okamžik bude vyskytovat i pan prezident, bylo by hřích nepokusit se obojí propojit.

A nějakou zajímavost na závěr?
Liščí pětka osobně předala kalendář i prezidentovi Václavu Klausovi, který jej má podle ověřených informací ve své pracovně na pražském hradě.

Samotná výroba kalendáře trvala devět měsíců.
Slavnostní otevření hřiště na plážový volejbal, postaveného z výtěžku prodeje kalendářů pod vystihujícím názvem Vyžlovka a její krás(k)y, se chystá na sobotu 23. května na koupališti ve Vyžlovce u Kostelce nad Černými Lesy.
Kalendář vznikl právě na podporu rozšíření možností sportovně společenského vyžití v obci. Nápad se společně zrodil u šesti dívek, které si s nadsázkou začaly říkat Liščí pětka a následně založily komunitní centrum stejného názvu. Inspirovaly se britskoamerickým filmem Holky z kalendáře, ve kterém se skupina starších dam rozhodla nafotit stylizované akty pro kalendář na dobročinné účely. Ztvárnění české verze se ujal fotograf Oleg Homola. Tak uzrál plán na výstavbu veřejného hřiště na plážový volejbal.
Po devítiměsíčním snažení a práci několika lidí, a to hlavně v jejich volném čase, kalendář skutečně spatřil světlo světa a setkal s nečekaným ohlasem médií i široké veřejnosti. K velké radosti členek komunitního centra překonal úspěch kalendáře původní plány a překročil hranice obce, ve které vznikal. Kvůli velkému zájmu medií se o kalendář s mírně lechtivými fotografiemi začali zajímat lidé z celé republiky i ze zahraničí.
Na hřiště se tak prodejem podařilo sehnat potřebnou hotovost. V současné době probíhají konečné úpravy a začíná se připravovat jeho slavnostní otevření.