„Odrazuje nám to zákazníky. Odráží se nám to na tržbách. Čtyřicet korun na hodinu je hrozně moc,“ říká vedoucí drogerie Petra Martínková s tím, že i sami nakupující si občas postěžují, že za čtyřicet korun by si místo parkovného raději v obchodě něco koupili. „Parkovné je pomalu horší než v Praze. V jiných městech se platí třeba pětikoruna,“ dodala.

„V Mladé Boleslavi mě stálo parkování dvě koruny. To je rozumné, pokud si jdete jen na deset minut něco koupit. Před necelým půlrokem jsem tam byl,“ přidal se jeden ze zákazníků.

„Jistě že to má vliv na tržby,“ souhlasí v prodejně výpočetní techniky. „Vůbec, to parkování v Kolíně je děsné,“ komentovala vedoucí Anna Březinová. „Cena je prostě přemrštěná. Kdyby to bylo dvacet korun za hodinu, tak neřeknu,“ dodal její kolega.

„O mnohých zákaznících, které parkovné odradilo, se ani nedozvíme, protože k nám jednoduše nepřijdou,“ shodli se v další provozovně na Karlově náměstí. „Jak k tomu přijdeme tady v Kolíně, když jinde si lidé zaparkují v blízkosti obchodu třeba za pětikorunu?“ ptají se živnostníci. Vesměs se ale shodují, že naději na obranu proti rozhodnutí radnice nevidí jako příliš reálnou.

Ta nasazením vysokého parkovného sleduje jediný cíl. Omezit počet aut parkujících na náměstí a hlavně těch, která tam stávala celý den. „Nechceme, aby z náměstí bylo to, co před rekonstrukcí,“ komentoval starosta Jiří Buřič fakt, že centrální plocha města dříve sloužila z velké části jako parkoviště. To se nyní skutečně změnilo. Okamžiky, kdy na náměstí stálo pár aut, zažíval Kolín dříve jedině v noci. Nyní je tato situace k vidění klidně i ve tři hodiny odpoledne.

Nechávat své vozy na Karlově náměstí nesmí ani majitelé parkovacích karet, kteří byli vymístěni například na parkoviště u Americanu. Co chvíli sem zavítá i řidič, který parkovací kartu nemá, a v drtivé většině případů se dočká botičky od městské policie, která zde provádí kontroly velmi často.