Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

DISKUZE, ANKETA: Jak projet Kolínem ve špičce? Čtenáři radí

Kolín/ Všední den, doba mezi půl čtvrtou a půl pátou odpoledne. Doprava houstne. Sedli jsme za volant a změřili, za jak dlouho se běžný motorista přepraví ulicemi Kolína.

30.5.2008 16
SDÍLEJ:

Projet Kolínem v dopravní špičce je někdy doslova o nervy.Foto: Deník/Michal Bílek

Nasedáme na parkovišti u Americanu. Je plné. Stejně tak okolní uličky. Na uvolněné místečko se hned hrne jiné auto. Odhadem čerstvě dvacetiletý mladík s cigaretou v ústech postavil svůj (či tatínkův) vůz tak blízko výjezdu z parkoviště, že kvůli dalším autům parkujícím na opačné straně Kovářské ulice je to na centimetry.
Míříme přes náměstí a Kouřimskou ulicí na takzvaný malý kruháček. „Tady se vyjíždí vždycky špatně,“ napadá nás při pohledu na zatrolenou šňůru těch, kteří míří od světelky u úřadu práce směrem k Delvitě či do Legerovy, zkrátka všech, kterým musíme dát přednost. Ale není to už taková hrůza. Při troše „mrštnosti“, někdo by řekl drzosti, se dá na kruháček dostat během jedné, maximálně dvou minut. Zda je to na místě a bezpečné, musí posoudit každý podle svých schopností, zkušeností a momentálních okolností. Pokud usoudí, že ještě raději počká, dočká se troubení auta stojícího těsně za sebou.
Z Legerovy ulice zmizela částečná uzavírka kvůli opravě plynovodu. „Uff, to je dobře, hned je to průjezdnější,“ honí se člověku hlavou při vzpomínce na slalom mezi značkami. Přichází křižovatka u bývalé vojenské správy. Za chvíli ji budeme muset začít nazývat „u předbývalé“, protože ta „nová“ už je pěknou dobu také bývalá. Křižovatka se jeví jako celkem prázdná, tedy bráno v kontextu s tím, že jsme v průmyslovém městě. Čtyři nebo pět aut v každém směru a pruhu není na Kolín žádná zácpa. Že bychom měli štěstí? Chyba lávky. Odbočením vlevo se napojujeme na průtah. A stojíme hned pár metrů za křižovatkou.
Zhruba třetinu vozů před námi tvoří kamiony, další třetinu dodávky. Po pár metrech se posouváme rovných 11 minut (15,23 – 15,34 hodin). Máme dost času všímat si aut, která jedou v protisměru. V drtivé většině z nich je pouze řidič. Mezitím nám před kapotou přejde chodec, který si to šine přes všechny čtyři pruhy. Vzdálenost od podchodu? Zhruba 15 metrů.

Tatáž situace se opakuje v ulici U Křižovatky, která je ve směru na Týnec bezproblémová. V opačném směru vidíme tak o polovinu hustší provoz. Opět chodec přes čtyři pruhy. „Nefotil jsi onehdy ten nový přechod, co byl jako přání pod vánočním stromem na náměstí?“ ptám se fotografa, který se hroutí do sedadla při představě, že míříme na nový most. Nedivím se mu při pohledu na auta doslova stojící v obou pruzích. Možná náhoda, možná při nás stál nějaký anděl popoháněč, ale od velkého kruháku se k (toho času uzavřenému) kruháčku Na Louži přepravujeme za šest minut. Není to úplně málo, ale čekali jsme to o poznání horší.

„Vynahrazujeme“ si to na dalším úseku, jímž je hojně diskutovaná trasa od již zmiňovaného malého kruháčku (Kouřimská x Politických vězňů x Legerova) ke křižovatce u úřadu práce, dál směrem k divadlu a zpátky do ulice U Křižovatky. Čas? Plných 12 minut. Tedy ještě o fous horší než první pokus na průtahu v úseku světelná křižovatka – kruhák. Na druhý pokus si průtah polepšil – z 11 minut na devět. V pomyslné žákovské knížce mu tedy opravujeme z pětky a pěknou čtyři mínus. Naopak za jedna dostala trasa křižovatka u bývalé OVS – Tesco. Až na parkoviště ke košíkům dorážíme za rovných pět minut, na cestě zpět si pohoršila na chvalitebnou s celkovým časem necelých sedm minut.

Autor: Jana Martinková

Jak projet Kolínem ve špičce?

na kole

15 %

na motorce

11 %

autem

2 %

kamionem

1 %

nejezdit vůbec

13 %

jít pěšky

32 %

na kolečkových bruslích

2 %

Kolínu se raději zcela vyhnout

17 %

takzvaně na majáky

4 %

na koloběžce

2 %

Hlasovalo: 151

Anketa byla ukončena

Místo události:
30.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:
Hudební program zakončila kapela Telegraf.

Kulturní přehled z Kolínska. Kam se vydáte?

Ilustrační foto

Interiéry jsou hotové, pracuje se na chodnících

U Jestřabí Lhoty se srazila dodávka s osobákem

Jestřabí Lhota – Ke střetu dvou vozidel došlo v úterý ráno na křižovatce u Jestřabí Lhoty. Řidič dodávky jedoucí od Jestřabí Lhoty nedal přednost osobnímu vozu Hyundai, které jelo ve směru od dálnice na Kolín.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Zámek Radim zve i do černé kuchyně

Radim - Zámek Radim na Kolínsku je renesanční památkou, která sloužila jako sídlo střední šlechty. Zámek se pyšní ojedinělou architekturou saské renesance, která se dochovala v původním stavu.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení