„Moc psychologický efekt to nemá. Že by si člověk díky standardnímu jízdnému připadal i po odchodu do důchodu mladší, to se říct nedá,“ smál se Zdeněk Náhlovský. „Prostě se firma snaží vydělat, tak ať si i čerstvý důchodce zaplatí plnou taxu. To víte, že nejsem rád, ale co naděláte?“ doplnil.
„Je to šalamounské rozhodnutí, které určitou skupinu lidí diskriminuje. Hlavně ženy, které po dětech odchází do důchodu dřív. Čím se tito lidé provinili?“ ptá se Petr Krafka s tím, že jemu ve dvaačtyřiceti to může být jedno, ale jde mu o princip.
„Ceny jsme vytvářeli tak, aby byly v Kolíně kompatibilní se středočeským dopravním systémem. A zde platí důchodcovské jízdné od pětašedesáti,“ uvedl Jindřich Poláček, ředitel společnosti Connex východní Čechy. Podle jeho slov si na tento systém obvykle stěžují nahodilí cestující. „Pokud s námi jezdí pravidelně, určitě se jim vyplatí koupě časové jízdenky,“ dodal s tím, že není příliš pravděpodobná změna v tom směru, že by důchodci platili důchodcovské jízdné hned, jakmile nastoupí do důchodu.