Je všední den, krátce po třetí hodině odpolední. Český Brod zažívá dopravní špičku. Vyrážíme autem od nádraží, náš cíl je jednoduchý – náměstí Arnošta z Pardubic. Trasa je dlouhá necelý jeden kilometr, takže by tato naše cesta při dodržování všech předpisů měla trvat přibližně tři minuty.

Narážíme však hned na začátku. Pomalu se ještě ani nerozjedeme a už musíme brzdit. Čeká nás řada několika aut, které se snaží projet křižovatkou. Hlavní silnice totiž cestu od nádraží protíná a všechna auta, které nejedou po zmíněné hlavní silnici, jsou nucena čekat, než budou moci projet. Pomalu se suneme v minikoloně, čas, který by nám měl stačit na ujetí celé cesty, už uplynul a my ještě stále nejsme ani na křižovatce. Když se na ni konečně dostaneme, na hodinkách nám již uplynulo téměř osm minut.

Další tři minuty nám pak trvá, než najdeme skulinku mezi auty na hlavní silnici, abychom mohli projet. Jen projetí křižovatky nám trvalo více jak deset minut. Po chvíli se už konečně dostáváme na náměstí.

Většině oslovených řidičů zmíněné dlouhé čekání vadí. „Za tu dobu, co tu čekám, bych byl už doma,“ stěžuje si jeden z nich. „Pomohl by kruhový objezd, do kterého by se průběžně napojovala auta ze všech směrů,“ shodovali se dotazovaní. „Kruhový objezd tam je plánován, byla již zpracována projektová dokumentace k územnímu povolení a to bylo vydáno,“ uvedl místostarosta Českého Brodu Jakub Nekolný.

Kruhový objezd však řidičům při projíždění křižovatky od nádraží jen tak neuleví. Jeden z účastníků řízení o vydání územního povolení podal odvolání „Toto odvolání bylo na Krajském úřadě úspěšné,“ přiznává Nekolný. Důvodem uznání odvolání byl fakt, že nebyl jednoznačně stanoven rozsah památkové zóny a v územním plánu nebyla tato křižovatka uvedena jako kruhová.

V současné době už jsou oba problémy podle místostarosty vyřešeny. „Udělali jsme změnu územního plánu a domluvili jsme se také s Ministerstvem kultury, které stanovilo konečný rozsah památkové zóny,“ řekl českobrodský místostarosta. V současné době tedy probíhá schvalování nového regulačního plánu.

Jakub Nekolný si ale myslí, že kruhová křižovatka v Českém Brodě jen tak nebude. „Investorem této stavby měl být Středočeský kraj. V tuto chvíli nepředpokládám, že by kraj takto velkou investici v Českém Brodě podporoval,“ zmínil Nekolný.

„Budeme rádi, když nám dodělají vysoutěžené tahy komunikací,“ dodal. Pokračoval pak dále zmínkou o tom, že v současné době je na bedrech města, aby akci připravilo a ta se mohla někdy v budoucnu realizovat. „Kruhák u nádraží je hudba budoucnosti,“ přiznává Jakub Nekolný. V současné době město Český Brod podle jeho slov pracuje na tom, aby mělo všechno nachystáno a schváleno. Poté předá rozpracovanou investici Středočeskému kraji. „Jakým způsobem ji začlení do svého plánu investic, nemohu ovlivnit,“ podotkl místostarosta.

Vypadá to tedy, že brodští řidiči se kruhového objezdu jen tak nedočkají a budou se muset i nadále při zdolávání této křižovatky obrnit trpělivostí.

Martin Šnajdr

Jak byste situaci na zmíněné křižovatce řešili vy? Hlasujte v anketě vpravo.