MUDr. Pavel Lebeda
Narozen: 30. června 1940 Zbraslav nad Vltavou
Národnost: česká
Stav: ženatý, 2 dcery (32, 30)
Vzdělání
1946 – 1957 Gymnázium Český Krumlov
1957 – 1963 Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni
1967 specializační atestace v oboru chirurgie
1970 specializační atestace v oboru anesteziologie, resuscitace a intenzivní péče
1963 – 1963 Nemocnice Brandýs nad Labem, chirurgické oddělení
sekundární lékař
1963 – 1964 Vojenská základní služba (1 rok)
1964 – 1967 Nemocnice Brandýs nad Labem, chirurgické oddělení
chirurg
1967 – 1974 Fakultní nemocnice na Bulovce, ARO
anesteziolog
1974 – 1978 Nemocnice Sušice, ARO
primář nelůžkového ARO
1978 – 2003 Nemocnice Kolín, ARO
primář
1994 spoluzakladatel Lékařského odborového klubu
2002 – 2005 Český červený kříž, víceprezident
2003 – dosud Zdravotnická záchranná služba
primář výjezdového střediska Kolín, lékař
2006 – dosud Městský úřad Kolín
zastupitel za ČSSD (nezávislý), člen komise zdravotní a sociální a komise pro byty a nebytové prostory

1. Co by mělo být smyslem senátu?
2. Pokud se stanete senátorem, co uděláte pro zrychlení realizace obchvatu Kolína? Vedl byste obchvat jižní, či severní stranou?
3. Myslíte si, že se mohla rekonstrukce křižovatky Modrý bod od začátku provádět za obousměrného provozu?
4. Myslíte si, že by trestní zákoník měl rozlišovat, způsobí-li někdo těžkou újmu na zdraví, nebo smrt? (souvislost s útokem psa na muže)
5. Kam byste v Kolíně umístil plánovanou multifunkční halu a proč?
6. Jak hodnotíte probíhající rekonstrukci střechy zimního stadionu, která má skončit až na podzim v již rozehrané sezoně? Jak byste to řešil vy?
7. Jak by se měla řešit narůstající kriminalita v Kolíně na straně jedné a nedostatek policistů na straně druhé?
8. Co byste udělal pro to, aby se snížil počet pouze projíždějících kamionů Kolínem?

1) Je to ústavní pojistka. Svou opodstatněnost už v minulosti prokázala a mnohé úspěšné podněty z něj vzešly.

2) V devadesátých letech se jistá politická skupina se zasadila o to, že ten obchvat už tehdy plánovaný a byly na něj dokonce peníze, byl zrušený a prosazen byl průtah Kolínem. Strašné důsledky tohoto rozhodnutí cítíme doteď. Obchvat je stavěný s problémy a podle plánů dopravní situace, která byla před třiceti lety. Tato varianta odlehčí Kolínu jen minimálně. Je na špatné straně od Kolína. Víme, kde je průmyslová zóna a dálnice. Jednoduše je to všechno špatně.

3) Myslím si, že ano. Nyní je zobousměrněn a „kupodivu“ to jde. Objížďka je nešťastná. Obrovité kamiony se otáčejí v místních uličkách, došlo i k několika nehodám. Nebylo to šťastné rozhodnutí.

4) Rozlišené by to samozřejmě být mělo. Trestní odpovědnost bych razantně navýšil. Jako lékař o případu napadení psem vím. Co vím od lékařů, kteří byli přímo na místě, musel jsem se pozastavit nad reakcí majitele psa. Udělá z toho prý problém, protože pes byl značně drahý (psa museli zastřelit policisté pozn. redakce).

5) Pro zastupitelé určitě nebyl problém navštívit místní odborníky na dopravu a ekologii a požádat je o příznivé a kladné posouzení této lokality. Když přijdete na místo, stoupnete si do toho trávníku pod stromy a rozhlídnete se na okolní zástavbu, dopravu a komunikace, tak většině lidí musí být jasné, že zvolené místo není v pořádku. Ideální místo by podle mě bylo někde v prostoru, který vzdušnou čárou vymezují Kaufland, Vodárna a Štířaty. U takových objektů musí být opravdu dostatek prostorů pro parkování, dostatek zeleně a dostatečné komunikace nezatížené jiným způsobem.

6) Chápu, že hokejisté včetně mládežnických oddílů nyní protestují. Asi by rekonstrukce v jiné době byla schůdnější. Protáhnout opravu do sezóny není dobré.

7) Že došlo k rozpadu policie nejen na Kolínsku ale v celé republice je smutná skutečnost. Změna jakéhosi služebního zákona to v tuto chvíli nedohoní a nespraví. Na narůstající kriminalitu v Kolíně si budeme muset zvyknout. Těžko se na to samozřejmě zvyká. Význam Kolína průmyslově roste gigantickými stavbami podniků. Tyto podniky na sebe navazují různé parazity nebo příživníky, kteří věčně cestují. Od TPCA dostanou byt, který po třech měsících bez zaplacení opustí. Byt se najde prázdný, zdevastovaný prostě vymydlený. Významně bych zvýšil pravomoci policie přímo u zásahů. Práva zasahujícího policisty a zadrženého pachatele nejsou takové, jaké by měly. Když policista nakonec zasáhne, dočká se napadání a stížnostmi na svou osobu. Musí být daleko tvrdší postihy lidí, kteří spáchají trestné činy.

8) Kamiony se prostě přes Kolín vyhýbají dálnici, kde musí platit. Vše plyne z nešťastného rozhodnutí vlády o mýtném systému. Satelitní by kdykoliv mohlo sledovat i jiné komunikace, ne jen dálnice. Musí být razantní zpoplatnění nákladní dopravy, pokutování zákazy jízd v pátek a o víkendech. Kamiony navíc jezdí přetížené a mají neodpovídající technický stav. Je nutně potřeba dotlačit dopravce k využívání železniční dopravy.

Jak odpovídali ostatní čtěte zde:

Jiří Buřič

Robert Drda

Jiří Hanzlíček

Václav Navrátil

František Švarc