Jak jsme již informovali, před necelým měsícem nalezl zaměstnanec ochranky v kolínském Kauflandu mobilní telefon. Za úplatu jej chtěl vrátit. Majitelka na místo předání dorazila v doprovodu vnučky a policie. Dopadlo to stížností pracovníka (nálezce) z Kauflandu na postup zasahujících policistů. Údajně ho měli slovně urážet. Postup policisty nyní šetří skupina vnitřní kontroly.

Samotným incidentem se zabývá Obvodní oddělení v Kolíně. „Jedná se o prošetření, zda nedošlo o spáchání přestupku proti majetku spočívající v zatajení nálezu. Případ zatím není uzavřen,“ uvedla Jana Žďárská z kolínského policejního ředitelství.

Přesné okolnosti ztráty a nálezu ani tak nehrají roli. Každý ze zúčastněných má totiž trochu jinou verzi.

Našemu Deníku se ozval Martin Šmejkal z Chotutic, příbuzný majitelky telefonu, aby popsal situaci ze svého pohledu. „Nabídli jsme mu po telefonu tři sta korun jako nálezné, ale to mu bylo málo. Chtěl o dvě stovky více. Cena telefonu je přitom asi jedna koruna. Babička ho má již nějakou řádku let a je zázrak, že ještě funguje,“ vzpomíná.

To ale podle něj ještě nebyl ten pravý důvod volat policii. „Ten přišel až ve chvíli, kdy jsme mu dali finanční nabídku a on si doslova řekl, že to je málo, že ním ho drží a že ho mohl radši prodat,“ pokračoval. To je prý doslova šokovalo.

„Tento člověk pracuje pro tento obchodní dům a tak si myslím, že pokud něco najde, je jeho práce se postarat o vrácení bez nároku na nálezné. Dostává za to plat,“ uzavřel s tím, že policie jim naopak vyšla vstříc.