„Hybridní vozy ani elektromobily nemáme v plánu, že bychom zde vyráběli, ale Toyota dodává zákazníkům dobíjecí hybridy i elektromobily,” předeslal za Toyotu prezident TPCA Satoši Tačihara. „Nyní hodnotíme trh, čekáme na jeho vývoj. Bude-li požadavek, jsme schopni tyto vozy vyrábět ve větším počtu a levněji. Myslím, že tato doba přichází. Nicméně dnes mají tato auta užití jen v malé lokalitě. Bude těžké překonat tuto technologii, aby bylo možné vůz užívat na delší vzdálenosti,” dodal.

Skupina PSA nemá podle výkonného viceprezidenta TPCA Patrice Le Guyadera dramaticky odlišný postoj od vizí Toyoty.

„Elektřina se dobře přepravuje, ale špatně skladuje. Proto je využití elektromobilů omezené na úzkou oblast. Navíc jejich výroba je velmi nákladná. Auta jsou drahá a nejde s nimi jezdit na delší vzdálenost,” shrnul.

„Konstruktéři vyvinuli elektromobil, ale největší problém je, jak elektřinu uchovat. Proto se musíme zaměřit na standardizaci baterií, což může výrazně ovlivnit cenu vozidla,” doplnil. „Budoucnost elektrické energie je velmi pravděpodobně reálná,” naznačil a vzpomenul technické problémy typu lithiových baterií. „Tato technologie už nemůže dál pokračovat,” připomněl.

„V této chvíli záleží na řidičích, jak vůz využívají. Pokud někdo jako já jezdí denně 160 km do zaměstnání a o víkendu najíždí ještě více, není pro něj elektromobil řešením,” řekl Patrice Le Guyader.

„Jednou nahradíme čerpací stanice dobíjecími, taková proměna musí nastat podobně, jako byla kdysi koňská síla nahrazena motory,” shrnul. „V této chvíli záleží ale na vás, zákaznících. Budete-li ochotní akceptovat třeba 400 tisíc korun za Aygo a elektromotorem, budeme ho pro vás vyrábět,” shrnul.
V současné době TPCA vyrábí cca 300 tisíc vozů ročně. Používá nejekologičtější dostupné technologie, výsledky v oblasti snižování vlivu na životní prostředí pravidelně zveřejňuje. „Neustále se zlepšující výsledky jsou jasným signálem o úspěšném naplňování naší snahy být zelenou továrnou. Ekologické cíle jsou součástí každého článku našeho výrobního řetězce. Ochranu životního prostředí podporujeme i v regionu formou grantové politiky,“ upřesňuje prezident TPCA Satoši Tačihara.

TPCA se tradičně snaží o co nejefektivnější úsporu energií, tedy elektřiny, vody a plynu. V loňském roce například snížila spotřebu energií na vyrobené auto o jednu kilowatthodinu na 673 kWh. Vykazuje i velmi nízké hodnoty ve spotřebě vody, kdy na výrobu jednoho vozu spotřebuje pouhých 1,17 m3 vody.

Podobě ve snižování objemu odpadů. V roce 2010 připadlo na jedno auto 7,5 kg odpadu, přičemž rok před tím to bylo 7,73 kg. „Továrna v přepočtu na metr čtvereční lakované plochy vyprodukuje pouze 12,9 g organických těkavých látek (VOC),” uvedl mluvčí Radek Kňava.