Hledají se také velké plochy pro vybudování velkokapacitního parkoviště, případně parkovacího domu.

Město se také snaží dopracovat k počtu parkovacích míst, která chybí na sídlištích. „V době, kdy se sídliště stavěla, byl průměr 0,76 vozidla na jednu bytovou jednotku,“ připomněl starosta Vít Rakušan. Je jasné, že v současné době toto číslo už rozhodně neplatí.

Lze předjímat, že počet aut na rodinu se bude ještě zvyšovat a s tím je třeba přistupovat k tomu, kolik parkovacích míst vlastně reálně chybí.

Kolín se chce také srovnat s jinými městy podobné velikosti nejen ve Středočeském kraji. „Chceme vědět, zda a jakým způsobem mají řešené parkování na sídlištích, zda mají systém rezidentního stání apod.,“ řekl starosta.

Na radnici by rádi měli koncepci parkování během letošního roku připravenou a začít ji uplatňovat už od roku 2019.

Ještě letos chce vedení města přijít s přesnou představou velkokapacitního parkoviště či parkovacího domu i s přesným vyčíslením nákladů.

Letos to ale nebude jen příprava koncepce, zároveň se už budou parkovací místa rozšiřovat. „Každopádně to bude na sídlišti v Březinově ulici a téměř jistě v oblasti Čechových sadů,“ uvedl starosta. V Čechových sadech bude ještě potřeba dohoda ohledně parovodu. Projektuje se nové parkování ve Funkeho a Tyršově ulici. Už za letošek by mohlo přibýt minimálně 50 parkovacích míst v sídlištních částech Kolína.

Vedení města je jasné, že řešení, které z koncepce vzejde, nebude nikdy zcela ideální. Vždy to bude mezi dvěma mlýnskými kameny: parkování – zeleň. Starosta zmínil příklad Neratovic, kde nyní tleskají vybudování velkokapacitního parkoviště, na druhou stranu se ozývá kritika za zábor velkého kusu orné půdy. „Proto přistupujeme k celistvému plánování – životní prostředí, regionální rozvoj, doprava, architekt. Nechceme stavět parkoviště, která by nebyla využívána a nakonec ani nebyla potřeba,“ řekl starosta.

Místostarosta Tomáš Růžička už zadal ČVUT výzkum k rezidentnímu stání, zástupci Kolína se nyní chystají na zkušenou do jiných měst. Kolín zkrátka chce mít jasnou koncepci i s rozfázováním, jaká by to v tom daném roce byla zátěž pro městský rozpočet.

A co na to řidiči? „To víte, že každé parkovací místo je dobré. Ale souhlasím s tím, že kvůli tomu nelze bezhlavě kácet a zalít asfaltem jakýkoli záhon,“ řekl například Marek Šimoňák.