„Demolice je pro mě a asi valnou většinu Radimáků velkým zklamáním," přiznal starosta obce Martin Sýkora, který marně bojoval o záchranu mostu. Most se však zachránit nepodařilo.

Most není v majetku obce a proto slovo starosty a místních bylo velmi slabé. „Do poslední chvíle jsem věřil, že most není poničený," řekl Sýkora. Z omylu byl velice rychle vyveden po přečtení zprávy z prohlídky mostu technikem.

Sýkora si myslí, že červnová povodeň byla jen poslední kapkou, která dovršila dlouholetou degradaci vlivem nadměrného zatížení konstrukce.

„Na druhou stranu budeme mít nyní most s širší vozovkou a s lávkou pro pěší," snažil se na demolici Sýkora nalézt také nějaké klady. Podle něj se také významně změní průtokové poměry Výrovky.

Zprovoznění mostu, nyní tedy jeho demolice a postavení mostu nového, je pro obec velice důležité. „V současné době auta jezdí po místních komunikacích, které jsem poničené," stěžuje si Sýkora na objem automobilů v ulicích, kde voda lidem taktéž znepříjemnila životy.

Bohužel se však najdou i tací, kteří nejezdí ulicemi, nerespektují značení a uzavřený most přejíždí. To potvrdila Radimačka Andrea. „Šla jsem o víkendu s kamarádkami po mostě a okolo nás projelo auto," řekla. Ihned se prý začaly bavit o tom, jak je přejíždění mostu za tohoto stavu nebezpečné.

Nejen pro samotné hazardéry v autech, ale třeba pro někoho dalšího, kdo po mostě třeba jen pojede na kole, případně pro maminky s kočárky.

Ty nemají jinou možnost, než využít mostu. Lávka pro pěší je stále ještě v žalostném stavu a k její opravě nejspíše dojde současně se zprovozněním mostu. Nabízí se ještě možnost obejít vše právě ulicemi, kterými jezdí automobily.

To je však pro chodce, případně maminky s kočárky nebezpečné. U okrajů silnice a mnohdy na chodnících tu parkují auta lidé, kteří zde bydlí. V silnici stát nemohou, právě kvůli zvýšené dopravě.

Všichni si tak přejí, aby byl most zprovozněný, co nejdříve.

Původní doba uzavírky byla totiž naplánovaná do konce října. Jenomže počátkem října došlo teprve ke zpracovávání dokumentace. „Není technologicky možné, aby se to stihlo do konce října," přiznal tehdy Petr Holan, vedoucí kutnohorské oblasti Krajské správy s údržby silnic Středočeského kraje.

Jediné, co se od září změnilo je to, že nyní již Radimští vědí, na čem jsou. Konečně mají informace o tom, co s mostem vlastně bude. Navíc již platí plánovaná objízdná trasa přes Vrbčany a Chotutice. Otázkou však je, zda je opravdu využívána a zda o ní cizí řidiči vůbec vědí.

Například dopravní značení umístěné nedaleko skládky při směru jízdy z Plaňan je tak zašpiněné, že nelze vyčíst, na co upozorňuje. Jen těžko tak neznalí řidiči, kteří míří do Chotutic, pojedou vlevo na Vrbčany.

Jediným přáním Radimáků nyní je zprovoznit most v co nejkratším termínu. „Doufám, že vše bude nejdéle v červnu hotové," zaznělo z úst Sýkory.