V pátek večer v něm pražské Divadlo Na Jezerce představilo jeho volné pokračování nazvané Darda. Opět se jedná o původně román Ireny Douskové, Heleně je v něm už čtyřicet let, je herečkou, má dvě děti, manžela, který ji opouští, a v retrospektivách vzpomíná na mládí, kdy coby květinové děti s budoucím mužem prožívaly listopadovou revoluci.

Báře Hrzánové v titulní roli zde sekundují Lenka Vlasáková a Michal Kern coby její děti, manžela hraje Petr Vacek, zemřelého tátu principál divadla Jan Hrušínský, dramaturgyni jeho žena Miluše Šplechtová, pacienty v léčebně Rostislav Novák a Martin Sitta.

Většina herců má však minimálně dvojrole, z nichž přeskakují za pomoci jednoduché kostýmní změny, převlékají se přímo na jevišti, za plátnem, na které se promítají i filmové dotáčky.

Darda už není taková řachanda jako předchozí Hrdý Budžes, přestože v ní jsou místa, kdy divadlo řve smíchy, najde se i hodně míst smutných či situací, kdy se úsměv na tvář dere přes slzy v očích.

Zdeněk Hejduk