„Je to vlastně taková náhrada za pracovní činnosti, protože ve škole není dílna. Děti se učí pracovat se dřevem a používat různé nástroje. Máme to vždy jedenkrát za rok a je to vždy nějak tématicky rozdělené,“ upřesnila Iva Lokajová, zástupce ředitele s tím, že pro příští roky to chtějí pro starší děti udělat spíše jako seznámení s truhlářským nářadím a naučit se s tím nejen pracovat, ale i vyměřovat. Tím by se to prolínalo i s ostatními předměty například s matematikou.

Tento projekt vznikl původně pro kouřimský skanzen jako technicko výtvarný program.

Autor projektu Marek Pilnáček chtěl dětem připravit nejen zábavu, ale i poučení, proto vymyslel tyto dílny.

„Vzhledem k tomu, že mám doma syna, který chodí do druhé třídy, tak už jsem měl představu, co ty děti zvládnou a dovedou. Tím vznikl projekt Dřevíčková dílnička, s kterým jsme začali jezdit i do škol. Je to program, kde si hrajeme trochu na truhláře, ale je to hodně posunuté do výtvarné výchovy. Výsledkem této práce je nějaká dřevěná hračka nebo dekorace, kterou si děti odnesou domů s pocitem, že něco zvládly samy,“ uvedl Marek Pilnáček.

Na základě doporučení jezdí s tímto programem po školách nejen tohoto regionu ale i do vzdálenějších míst .

Otázka pro děti: Jak se vám líbí netradiční způsob vyučováni?

close zoom_in

Štěpán Šanc
Kolín, 4.A

Moc mě to baví. Děláme slepičku jako velikonoční výzdobu.

close zoom_in

Pavel Renáč
Kolín, 4.A

Je to dobrý, moc mě to baví. Dělám to podruhé, protože minule jsem tady nebyl.

close zoom_in

Kateřina Nečesaná
Kolín, 4.A

Určitě me to baví. Je to zase něco jiného než normální škola. Se dřevem dělám již potřetí.

close zoom_in

Lucie Posejpalová
Kolín, 4.A

Je to moc dobrý, hrozně moc mě to baví. Také už to dělám potřetí a je to zase něco jiného.

close zoom_in

Veronika Dvořáková
Kolín, 4.A

Je to dobrý a rozhodně lepší než škola. Jsem tu také potřetí.