Podařilo se totiž pořídit dalších deset motokár, z čehož jich je pět pro menší děti, dalších pět pro větší.

Toho hned využila jedna z kolínských školek, malí řidiči usedli do motokár a absolvovali jak teoretickou průpravu, tak i praxi, kdy sedli do kárek a vyrazili do „provozu".

KROMĚ TESTŮ JE ČEKÁ I PRAXE

Museli zvládnout jezdit vpravo, dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi kárkami, sledovat dopravní značky i semafory.

Žaneta Zikudová působí jako lektorka dopravní výchovy. „Výuka je koncipovaná tak, že je pro děti kolem deseti let, když můžou samy jezdit na kole na silnici," řekla.

Přes zimu se učí děti teorii, lektorka je navštěvuje na jejich školách. Poté, pokud úspěšně složí test, mohou získat „průkaz" cyklisty. Vedle toho musejí i na hřišti ukázat, že umí jezdit podle pravidel. „V páté třídě průkaz obhajují a může se stát, že o něj přijdou. Ale to se ještě nestalo," řekla.

DĚTI MAJÍ PROBLÉM S MOTORIKOU

Zatímco děti většinou podle jejích slov nemají problém s naučením se teorie, trable může přinést praxe. „Problém je spíše s motorikou. Spousta kolínských dětí neumí dobře jezdit na kole," vysvětlila.

Jak řekl ředitel Správy městských sportovišť Kolín Jan Širc, žáci jezdí na kolech a odstrkovadlech, nyní má hřiště i více motokár. „Vzpomínám na doby, kdy jsem chodil na dopravní hřiště u vodárny já. Byl tam velký boj o šlapací autíčka, bylo jich málo. Jsem rád, že nyní tento problém nenastává a můžeme dětem umožnit ten komfort, že téměř všichni se projedou na motokárách," zavzpomínal.

Peníze na pořízení motokár získala SMSK i z grantu automobilky TPCA. „Už druhým rokem jsme společně se SMSK podpořili dětské dopravní hřiště. Naším cílem jako výrobce automobilů je jít cestou prevence, abychom vychovávali děti, jak se mají chovat na silnici a předcházeli rizikům, které je mohou potkat," řekl Petr Beneš z automobilky.