Se čtrnáctidenním předstihem se ve škole objevily plakáty, které lákaly zájemce, aby se přidali k pracovní skupině. Ta bude řešit jeden ze zadaných úkolů.

Žáci si mohli vybrat z několika témat : náboženství, rasismus, zneužívání dětské práce či rozdíly v životě různých lidských ras. Téma si žáci zvolili podle názoru na danou otázku nebo také podle oblíbenosti učitele, který práci zaštiťoval.

V první projektový den se ráno všichni sešli ve třídách. Pod vedením učitelů se pustili do práce. Informace získané z encyklopedií, internetu nebo denního tisku žáci porovnali, roztřídili a zpracovali do výkladu, kterým přiblížili dané téma ostatním spolužákům.

Většina dětí se snažila předvést svou práci co nejzajímavěji. Zvolila proto nejen formu výkladu, ale i ukázky, plakáty, hádanky, soutěže a doplňovačky.

Na konci druhého projektového dne byli žáci bohatší nejen o informace, ale také o zkušenost ze skupinové práce a možnosti vyzkoušet si zpracování témat ostatních skupin.