„Přípravy na budování cyklostezky stále pokračují. Je to velká akce, na kterou se dá žádat z Integrovaného regionálního operačního programu, nejvíc bonifikovány jsou projekty, které jsou delší než dva kilometry, což tento splňuje,“ předeslal místostarosta Michael Kašpar. Vysvětlil však zároveň, že už rok probíhá oslovování majitelů pozemků, přes které plánovaná nová cyklostezka povede.

Cyklostezka včetně chodníků jde totiž přes téměř neuvěřitelnou skoro stovku pozemků, které nejsou ve vlastnictví města. Majiteli jsou firmy, soukromé osoby, několik státních organizací, církev. A navíc několik vlastníků dlouhodobě nežije v České republice.

Podle posledních výsledků už jsou ale odsouhlasené odhadem dvě třetiny ploch. „Je to ještě běh na několik měsíců, nicméně zatím se to daří, nevím o žádném pozemku, na kterém by se to takříkajíc zaseklo,“ shrnul místostarosta, který věří v brzký dobrý výsledek dalších jednání.

Celkem bude nová cyklostezka měřit necelé tři kilometry, ovšem krát dva, protože má jít po obou stranách frekventované ulice. „Přece jen se jedná o hlavní silnici, přes kterou se ne zrovna dobře přejíždí,“ vysvětlil místostarosta. Do budoucna by se tato cyklostezka měla napojit směrem na Kutnou Horu, na druhé straně pak přes ulici Dukelských hrdinů na nový autobusový terminál. Podle předběžného hrubého odhadu by se náklady na její výstavbu měly pohybovat kolem 20 milionů korun.

„Po Havlíčkově ulici se nejezdí dobře, je to sice rovinka, ale někdy jeden náklaďák za druhým. Naštěstí tím směrem nejezdím moc často. Ale oddělená stezka pro cyklisty by určitě nebyla špatná,“ soudí cyklista Zdeněk. A to se ještě po spuštění obchvatu provoz v Havlíčkově ulici výrazně zklidnil, většinu transitní dopravy ze směru od Čáslavi obchvat odvádí mimo město, takže Havlíčkovou ulicí coby výpadovkou z Kolína proudí většinou jen vozidla, která do Kolína či z Kolína opravdu míří.

Rovinaté Polabí je samozřejmě cyklisty hojně využívané, čemuž je už do značné míry infrastruktura přizpůsobená. Hojně využívaná je například cyklostezka směrem na Hradišťko I, zvlášť v současných teplých dnech po ní míří řada Kolíňáků za koupáním do vyhlášeného písníku. Příjemnou je i projížďka po cyklostezce podél Labe do Borků, kterou stejně jako ostatní využívají nejen cyklisté, ale třeba také milovníci in-line bruslí.

Výstavba dalších cyklostezek je v plánu v Kolíně i v celém regionu. Například závěrečnou fází rekonstrukčních prací v Třídvorské ulici by měla být výstavba zhruba čtyřsetmetrového úseku cyklostezky od křižovatky s Tovární ulicí zhruba po odbočku k areálu firmy AVE Kolín.

Tento kousek pak propojí další hojně využívanou cyklostezku mezi Kolínem a Třemi Dvory právě s Tovární ulicí v Kolíně.
Aktuálně se také pracuje na cyklistickém propojení Kouřimi a Poděbrad.

Tato cyklostezka by měla vést přes řadu obcí Kolínska, například přes Velim, Plaňany, Cerhenice, Klášterní Skalici, Miškovice, Zalešany nebo Žabonosy.