Tam by se měl rozšířit systém, který je už na Karlově náměstí a v Sokolské ulici. Na Obecní dvůr bude umístěn parkovací automat nové řady, který umožňuje bezkontaktní platby. Na Obecní dvůr se rozšíří i mobilní aplikace pro parkování, takže co nevidět budou moci řidiči uhradit poplatek za parkování nejen klasickými mincemi a bezkontaktní platbou, ale také prostřednictvím této aplikace. V blízkém okolí Obecního dvoru město doplní rovněž dopravní informativní cedule, na nichž řidiči zjistí, zda je na parkovišti volno a kolik míst.

Úprava Obecního dvora na chytré parkoviště začne v jarních měsících vytvořením vodorovného dopravního značení. Celkem tam bude 66 parkovacích míst plus dvě stání vyhrazená pro invalidy. Výjezd z parkoviště bude blíž k Legerově ulici, než je tomu dosud.

Už vloni v létě začalo město řešit bezpečnější průjezd přes hojně využívané parkoviště. Parkování se posunulo více do levé části ve směru jízdy od Legerovy ulice, v pravé části se pak uvolnilo více prostoru pro průjezd. Důvodem byla snaha zajistit, aby auta mohla projíždět pokud možno bez toho, že jim z obou stran vbíhali do cesty jiní řidiči mířící k parkovacímu automatu. 

Dalším důvodem, proč bylo potřeba s parkovištěm na Obecním dvoře něco dělat, bylo dokončení bytového komplexu na rohu nedaleké Václavské a Kmochovy ulice. Narostla intenzita dopravy mezi Legerovou a Václavskou ulicí, tedy přes Obecní dvůr.

Jak uvedl místostarosta Růžička, radnice pracuje i na doplnění informativních tabulí o volné kapacitě parkovišť na vjezdu do Kolína v Havlíčkově a Pražské ulici tak, jak je tomu dnes v Polepské a Ovčárecké ulici. Informace bude na tabulích na příjezdech společná pro celé centrum města, bude tam i informace o čase dojezdu do centra. Tam už se pak řidiči podle dalších tabulí rozhodnou, které parkoviště si vyberou.

„Připravujeme variantu na chytré parkování také pro malé parkoviště pod pojišťovnou,“ uvedl Tomáš Ružička. Do systému chytrého parkování bude zařazené i budoucí nové parkoviště na právě rekonstruovaném autobusovém nádraží.

Řidiči si zatím na chytré parkování zvykají. Dosud kolem 90 procent z nich platí „postaru“ mincemi, sedm procent použije kartu a zhruba tři procenta využívají moderní aplikaci.

„Já nejraději nepoužívám ani jedno,“ řekla řidička Veronika Váňová. „Proč mám platit znovu za něco, na co už jdou moje daně? Pokud to není hlídané parkoviště, nedostáváte za své peníze žádnou službu,“ vysvětlila. „Když ale tedy někdo rozmístí po městě tabule s informací, kde je volné místo, takže tam člověk nemusí zbytečně zajíždět, to už alespoň nějaká služba je,“ dodala.