Sdílená kola nejsou ve vlastnictví měst, kde fungují. Patří provozující společnosti. Město pro ně připraví infrastrukturu, tedy stanoviště pro kola, a pak platí za provoz, za objednací a platící software. Kolik by to město stálo, zatím není jasné. Podle starosty záleží, kolik kol bude po městě k dispozici. „Ale na velikost Kolína se provozně můžeme blížit kolem milionu za rok,“ upřesnil.

Sdílená kola fungují nejčastěji tak, že zájemce spustí mobilní aplikaci a naskenujte QR kód na kole. Tím se odemkne zámek. Vrátit kolo by pak měl do oficiální stanice.

Rybník Peklo v Kolíně.
Město chystá naučnou stezku okolo rybníka Peklo. Hotová by měla být ještě letos

Cena jízdy záleží na konkrétní firmě. Například v nedalekých Říčanech, kde systém provozuje jedna z firem, která nabízí své služby i Kolínu, je čtvrthodina zdarma. Do tři čtvrtě hodiny jízda stojí 30 korun. Pak se za každou další půlhodinu platí opět 30 korun. Maximum je pak 24 hodin za 300 korun.

Nabízí se však i možnost měsíčního či ročního předplatného, čímž uživatel získá další minuty jízdy. Měsíční se pohybuje kolem 200 korun, roční kolem tisíce korun. Pokud by se Kolín rozhodl pořídit i elekotrokola, je to přibližně dvojnásobek.