Chtějí prosadit umístění zákazové dopravní značky pro průjezd vozidel nad 10tun Liblicemi. „Jsem dopravní inženýr a prováděl jsem si profilový dopravní průzkum srozlišením směrovosti idruhu vozidel,“ uvádí Klindera vpetici. Výsledky jsou naprosto šokující. Každých třináct sekund ulicemi Liblic projelo nákladní auto a zhruba každých sedmnáct osobní auto. „Počet nákladních vozidel dosahoval čtyřiceti procent zcelkového dopravního toku,“ konstatoval Vladimír Klindera. Hlavně skládkování suti vprostoru cukrovaru vČeském Brodě bylo zdrcující. Až 100aut za den projelo tam azpět.

Doprovodné jevy jsou víc jak jasné. Zničené silnice, popraskané domy, hluk, exhalace, nebezpečí na ulicích Bylanské a Školní vLiblicích, kudy auta projíždějí.

Je zarážející, že nákladní auta projíždějí po silnici III/1132 od Přistoupimi přes Liblice ipo skončení objížďky. „Prostě si tu zvykli řidiči náklaďáků jezdit. Vždyť objížďka trvala čtrnáct měsíců, když se opravovala silnice přes Malechov. Zvyk je železná košile,“ konstatovala starší obyvatelka Bylanské ulice. Nejenom pod peticí podepsané lidi zajímá řešení. Doprava na objízdné trase jim dlouho ztrpčovala život a všichni doufali, že po kolaudaci silnice III/1131 přes Český Brod– Malechov si budou moct oddychnout. Realita je však jiná. „Dopravu sleduju pořád, a když vám za půl hodiny projede pod okny deset náklaďáků, ztoho šest obrovských tracků, které tady nemají co dělat, máte vztek,“ rozhořčeně konstatuje Klindera.

Situaci řeší odbor dopravy MěÚ Český Brod. „Nejdříve musíme dát podnět na Policii ČR, aby se vyjádřili, zda–li se mohou příslušné zákazové značky nainstalovat,“ uvedl vedoucí odboru Václav Rychtář. „Už jsem vše spolicií ústně projednala a do konce týdne podáme písemný podnět,“ dodala silniční hospodářka Andrea Líbalová. Žádné komplikace se nepředpokláda­jí.