Stroj pojme podle plánu až 31 pasažérů. Luxusní interiér zdobí materiály jako pravá kůže, dubové dřevo či křemen, vybaven je také soukromými místnostmi určenými k práci i odpočinku. Létat přitom bude dvojnásobnou rychlostí, než současný prezidentský speciál. Sloužit by přitom mohl primárně jako Air Force Two, tedy letoun určený pro viceprezidenta USA, později pak také jako Air Force One.

Kus americké historie. Stůl Resolute z prezidentské Oválné pracovny je legendou.
Legendární stůl z Oválné pracovny: Zažil plavbu přes oceán i rozmar s Coca-Colou

„Chceme implementovat nové technologie, které dnes zatím nejsou dostupné a které v běžných komerčních či obchodních letadlech neuvidíte,“ vysvětlila pro CNN interiérová designérka společnosti Exosonic Stepahnie Chahan.

Soukromá apartmá

První ze dvou soukromých apartmá slouží jako menší zasedací místnost pro tři osoby. Uvnitř bude k dispozici veškeré vybavení pro videokonference, členové vlády tu budou moci pracovat, ale také odpovídat na dotazy novinářů. „Otočná sedadla jsou kožená s dřevěným tělem. Obrazovku je pak možné zasunout tak, aby vznikl prostor pro prezentační vybavení, nebo třeba podnos s jídlem,“ popisuje CNN vybavení místnosti.

Druhá místnost disponuje osmi sedadly s lůžkovou úpravou a je určena primárně pro vysoké státní úředníky, kteří zde mohou pracovat i odpočívat.

Letecké muzeum v Mladé Boleslavi během lockdownu.
FOTO: Letecké muzeum, jaké v Česku nemá obdoby. Nahlédněte mezi unikátní stroje

Hlavní prostor tvoří kabina s dvaceti sedadly třídy business class, dvěma kuchyňkami, dvěma toaletami a značným množstvím skladovacích prostor. Namísto dnes obvyklých vestavěných obrazovek disponují sedadla držáky, do nichž mohou pasažéři upevnit vlastní telefony či tablety.

„Vzhled kabiny byl inspirován americkou exekutivou, jejím posláním a hodnotami, ale také rychlostí, ladností pohybu a překrásným vzhledem sokola stěhovavého,“ popisuje Chahan.

Nadzvuková budoucnost

Letoun společnosti Exosonic nabídne možnost urazit více než 9200 kilometrů. Vybaven má být také technologií, která omezí takzvaný sonický třesk, k němuž dochází při překročení hranice rychlosti zvuku. Díky tomu bude stroj moci cestovat téměř dvojnásobkem rychlosti zvuku, aniž by obtěžoval lidi na zemi.

Boeing 787 Dreamliner přistál v Ostravě.
Premiéra v Ostravě. Podívejte se, na letišti v Mošnově přistálo letadlo snů

„Budoucností světové rychlodopravy je nadzvukové létání s mírnějším sonickým třeskem,“ soudí šéf Exosonicu Norris Tie. „Mírný třesk umožní létat nadzvukovou rychlostí, aniž by docházelo k ohromnému hluku, který by byl nepříjemný pro obyvatele nacházející se pod dráhou letu.“

Rychlost, kterou má stroj dokázat vyvinout, dosahuje hodnoty Mach 1,8, tedy až 2 222 kilometrů za hodinu. To je více než dvojnásobek rychlosti, jakou létají běžné dálkové komerční lety. Americká vláda by nový stroj mohla mít k dispozici již v polovině 30. let, tedy kolem roku 2035.