V traťovém úseku Všetaty – Dřísy projde obměnou bezmála kilometr kolejiště – 950 metrů kolejnic s 1553 pražci – což stroj SUZ 500 zvládne za šest hodin. Počítá se s tím, že bude pracovat zhruba mezi devátou a patnáctou hodinou, byť se musí vyrovnat s jedenácticentimetrovým převýšením v oblouku a také „přeskočit“ ocelový most.

Výkonná žlutá jednotka pro stavbu tratí si do České republiky nakrátko odskočila z Rakouska, kam se zase bude vracet. Už ve středu a ve čtvrtek ji lze vidět při práci na Mostecku; na rekonstruovaném úseku v okolí železniční stanice Most-Minerva na trati Most – Louka u Litvínova, sdělil Deníku Zdeněk Zuntych; mluvčí společnosti Swietelsky Rail CZ, od níž si stroj pronajala firma Strabag Rail.

Ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý potvrzuje, že jde skutečně o mimořádnou podívanou: proti běžným strojním linkám umožňuje zkrátit výluku provozu až o polovinu. Obvykle postupuje rychlostí zhruba 200 metrů za hodinu, když při výměně kolejového roštu za sebou po desetihodinové směně nechá dva kilometry nové trati se 3334 pražci – přičemž koleje současně demontuje a pokládá nové. Nebo může pokládat kolejový rošt na předštěrkovanou pláň.

Není to ostatně žádný drobeček. SUZ 500 váží přes 211 tun a jeho délka přesahuje 60metrů. Stroj má 13 náprav a výkon motorů 485 kW.

Policie hledá majitele věcí.
Poznají majitelé věci, které jsou zřejmě kradené?
Ilustrační foto
Operace slepého střeva není banálním zákrokem