Velkou novinkou aktuálně představovaného panelu je digitální přístrojový panel, který Škoda prezentuje vůbec poprvé. Veřejnost původně očekávala, že tato vymoženost, která řidiči umožňuje nastavit si rozložení ukazatelů na přístrojovém štítu, se objeví v premiéře ve Škodě Superb.

Karoq je oproti Yetimu mírně větší, do zavazadlového prostoru se mu vejdou zavazadla o objemu 521 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1810 litrů. Karoserie má mnohé společné s Kodiaqem a pokračuje tak v nově nastavené linii dynamického designu, k němuž se Škoda v posledních letech přiklání.


Zákazníci budou moci volit mezi pěti jak zážehovými, tak vznětovými pohonnými agregáty, a to o výkonu od 85 kW až po 140 kW. Jeden z nových motorů, 1,5 TSI, je například vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, která umožňuje v určitých provozních režimech odpojovat dva válce, a významně tak šetřit palivo. V nabídce bude rovněž pohon všech čtyř kol.

Škoda Karoq, která bude v rámci modelové palety značky představovat vrchol na poli infotainmentu (v nabídce je opět i LTE modul zajišťující nejrychlejší možné připojení vozu k internetu nebo již zmíněný digitální panel o rozměrech více než 9 palců) i asistenčních systémů, se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách stejně jako Kodiaq.
A jak že se to má s tím jménem nového škodováckého modelu? Indiánský kmen Aleuťanů z ostrova Kodiak na jihu Aljašky má pro auto označení „kaa'raq", šíp označují „ruq". A právě tady vzniklo jméno nového modelu automobilky s okřídleným šípem ve znaku.