Nová identita značky bude nejprve představena v informačních a komunikačních materiálech, a poté bude součástí i budoucích modelů.

Zajímavostí je, že na podobě nového loga se podíleli také zaměstnanci firmy. Kromě nich se k celkem 165 verzím nového loga vyjádřilo 2 200 respondentů ze šesti zemí. U vítězné podoby loga je patrné jeho zjednodušení. Nově bude logo značky ŠKODA vykresleno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace.

Škoda Vision 7S
Škoda ukázala tvary svého pětimetrového auta. Samozřejmě jde o elektromobil

Jednodušší dvourozměrné logo je podle vedení firmy mnohem působivější zejména na mobilních zařízeních a lze jej také flexibilněji integrovat do různých formátů. „Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto.

Výraznější a na první pohled viditelnější změnou prošel samotný nápis Škoda. Ten bude součástí nových modelů, které odjedou z výrobních hal od roku 2024. Největší výzvou pro tvůrce bylo umístění háčku. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene.

Symbolem bude i zelená barva

V barevném provedení bude Škoda Auto nově používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektricky zelenou. Podle průzkumů firmy si je mnozí respondenti spojovali s ekologií, udržitelností a elektromobilitou.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Nová firemní identita se nejprve objeví v informačních a komunikačních materiálech a od roku 2024 se začne objevovat také na nových modelech vozů. Součástí modernizace budou i designové úpravy provozoven autorizovaných partnerů. „S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků,“ doplnil Martin Jahn.