Vybraná firma přišla s nejvýhodnějším návrhem ceny: 21,5 milionu korun s DPH. O zakázku se ucházelo ještě dalších devět firem – ty by ale pracovaly dráž. Rozdíl mezi nabídkovými cenami se vyšplhal až na osm milionů korun, připomněl radní pro oblast investic Josef Řihák (ČSSD). S uspokojením konstatoval, že dodavatelé stavebních prací u dopravních staveb nemají zábrany hlásit se do výběrových řízení vyhlašovaných Středočeským krajem – a díky konkurenci se na těchto zakázkách daří ušetřit miliony. Mezi nabídkovými cenami účastníků výběrových řízení totiž značně vysoké rozdíly nejsou výjimkou.

„Od počátku roku 2017 se Středočeskému kraji díky soutěžení dodavatelů 17 dopravních staveb podařilo při srovnání předpokládaných cen zakázek a cen konečných, na něž už byla s dodavateli uzavřena smlouva, ušetřit celkem 366,9 milionu korun s DPH, připomněl Řihák. Proti předpokládané ceně zakázek to představuje 27procentní úsporu. Sluší se ovšem připomenout, že toto číslo zahrnuje i zakázky, pro něž byli vybráni dodavatelé a uzavřeny smlouvy v době působení koalice vládnoucí kraji v původním složení. Jinak by Řihákovi, který je členem krajské rady teprve od říjnového zemětřesení ve středočeské koalici, mohli oponenti vytýkat, že se chlubí cizím peřím.

Ilustrační foto
Sportovním centrům mládeže chce kraj poslat statisíce i miliony
Babišova farma Čapí hnízdo, kongresové centrum Agrofertu
Středočeši hlasují o Čapím hnízdě. Pak rozhodne ministerstvo