Nyní nadchází čas účtování. Se správou silnic v úterý závěry z celkem 145 kontrol proberou představitelé kraje. Vedle zjištění kontrolního týmu bude podle slov hejtmanky na programu také jednání o rozpočtu na příští rok. Probrat je třeba i termíny přidělování peněz. Jermanová v té souvislosti zmínila, že si cestáři stěžují, že peníze na další období nedostanou včas – a tak si nemohou řádně nasmlouvat kapacity na provedení potřebných prací. 

Krajskou správu silnic si totiž nelze představovat jako obrovský sklad techniky (či spíše několik takových skladů šikovně rozmístěných po celém kraji), odkud by podle aktuálních potřeb vyjíždělo vše, co má plnit úkoly v terénu: nyní pluhy a sypače, jindy zase kropicí vozy nebo pojízdné sekačky na údržbu silničních příkopů – a po celý rok pak týmy asfaltérů opravujících výtluky. Ne, tahle to nefunguje. Spíše než o garáže techniky a sklady posypu se jedná o kanceláře a dispečerská pracoviště.

Vlastní práce v terénu si správa silnic většinou objednává. Sypače, s nimiž se nyní motoristé potkávají na silnicích, tedy vlastně nejsou její; jen pracují v jejích službách. Patří dodavatelským firmám, které si na zajištění sjízdnosti komunikací najala. 

Pro krajskou správu silnic přitom pracují jen ty, které se pohybují po komunikacích II. a III. třídy. Dálnice a silnice I. třídy jsou pod křídly státní instituce nazývané Ředitelství silnic a dálnic. A místní či účelové komunikace pak spravují radnice obcí a měst nebo firmy, které je obhospodařují.