Ano, teoreticky by se vlak z Opavy do Čelákovic snad nějak dostal, ale středočeské město přece protíná jiná železnice - tzv. Polabská dráha mezi Prahou a Nymburkem/Štětím. Tato trať si připomíná 145. výročí od zahájení provozu, proto padla volba organizátorů sobotní akce právě na toto nádraží s rekonstruovaným kolejištěm i nástupištěm.

Vlaky příměstské dopravy. Ilustrační foto.
Ropid chystá nové železniční linky po Praze i škrty autobusů

Další ze série regionálních dní, které pořádá organizátor pražské dopravy Ropid ve spolupráci s Českými drahami, nabídl jako obvykle jízdy historickými vlaky i autobusy.

Parní vlak táhla lokomotiva „Šlechtična“, návštěvníci se svezli v legendární pantografové jednotce řady 451, které se říká „Žabotlam“. Z pražského hlavního nádraží vyjela rovněž vlaková soupravou složená z historických patrových vozů tažených elektrickou lokomotivou „Bobina“. Z Čelákovic do nedalekého Mochova dopravil zájemce motorový vůz řady 830. Tento vláček motoráček někteří nazývají „Kredenc“.

V Praze se začal stavět nový železniční koridor z Hostivaře do Vršovic za více než čtyři miliardy korun.
Železniční stavba desetiletí. Koridor za čtyři miliardy ovlivní dopravu v Praze

Za kulturními památkami v okolí se lidé mohli vydat zdarma autobusy Škoda 706 RTO (lidově „Erťák“)  a Karosa ŠD11 Tourist. V Čelákovicích byl připraven bohatý doprovodný program.

 „I ti nejmenší nevěděli kam dřív skočit - k vystřihovánkám autobusů, omalovánkám, workshopu Cyklohráčku, kolotoči, či snad skákacímu hradu? Konec dne zpříjemnilo a hlavně pobavilo vystoupení Banjo Bandu Ivana Mládka,“ hlásil facebookový profil PID. Soudě dle fotografií se tahle zářijová sobota na železnici vyvedla. Ropid věří, že by tímto regionálním dnem mohl nalákat cestující do pražských příměstských spojů.

Vlak v pražské Libni srazil člověka. Příměstské linky stojí.
Vlak v Libni srazil člověka. Příměstské linky krátce stály také v Dejvicích