Na trať dlouhou 34 km se vydalo 157 jezdců, kteří soutěžili o nejrychlejší čas zajetí závodního okruhu v jedné z pěti kategorií. Ty byly rozděleny na: 1. Pařez – Jawa 550, 555, 2. Moped – Stadion, Jaweta, 3. Pionýr – Jawa 05, 20, 21, 23, 4. Babetta – jednorychlostní a dvourychlostní, 5. Ženy.

Startovalo se z ulice 9. května, a to napříč kategoriemi, po jedné minutě po čtyřech jezdcích. Kopcovitá trasa byla vytyčena takto: Kozojedy – Doubravčice – Škvorec – Přišimasy – Tismice – Vrátkov – Doubravčice – Kozojedy. Jelo se za plného silničního provozu, proto organizátor akce zajistil pořadatele, kteří na trati dbali na bezpečnost jezdců i ostatních řidičů.

V cíli se první jezdec na upraveném stroji objevil po 30 minutách. Naopak nejdelšího času dosáhl jezdec na jednorychlostní babettě, a to 1 hodiny a 25 minut. Sběrný vůz, který zajišťoval odvoz nepojízdných motocyklů, do cíle přivezl pouze tři závodní stroje.

Pro ty, kteří zajeli okruh v nejlepších časech, byly připraveny věnce a poháry v daných kategoriích. Hlavní cenu, Kozojedský putovní pohár, získal domácí jezdec. I když velkým cílem bylo dosáhnout nejkratšího času, hlavním cílem bylo to, že si každý závod užil a mohl se potkal se stejně naladěnými milovníky těchto strojů. To dokazuje i různý věk závodníků, kdy nejstarší z nich uvedl rok narození 1938.

Akci celkem i přálo počasí, malá dešťová přeháňka neohrozila průběh závodu a organizátoři mohli být spokojeni. Stejně tak i závodníci a diváci, pro které pořadatel závodu zajistil možnost občerstvení v zahradě vedle sokolovny. Tam byla i menší výstava motocyklů značky Jawa a ČZ, historických jízdních kol a hasičské stříkačky.

Vladimír Trmal