„Teď začínají lidé volat s tím, že omezení špatně nesou – nebo se bojí o práci,“ konstatoval. S tím, že letošní rok je skutečně atypický. Připomněl však také, že koronavirové období přimělo k tomu, aby se poradili o svých problémech, i řadu lidí s psychickým handicapem. „Odvahu zavolat dostávají i po letech,“ řekl Holý.

Hacker, ilustrační foto
Vyděrači napadli radnice i nemocnici v Kladně

ČAPLD upozorňuje na tři linky důvěry působící ve středních Čechách – vedle kladenské s telefonním číslem 312 684 444, která je v provozu nonstop, ještě na kutnohorskou (327 511 111) a mladoboleslavskou (326 741 481); ty však fungují jen od pondělí do pátku a ne uprostřed noci. „Když jsme před 25 lety začínali, bylo v celé republice 57 linek, nyní jich je 32,“ zmínil Holý. S tím, že některé mají celostátní působnost, jiné lze hodnotit jako „malé“.