Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Expresy přivezou v Benešově větší riziko přejetí

Benešov - Nový vlakový jízdní řád, který začne platit v neděli 11. prosince, zavádí v pracovních dnech přes Benešov osm párů expresů Českých drah z Prahy do jižních Čech a zpět. Navíc o víkendech pojede jeden pár expresů Arriva mezi Prahou a Novou Pecí u Lipna. Vlaky stanicí jenom projedou.

6.12.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Na benešovském nádraží je dlouhodobým nešvarem přecházení osob přes kolejiště, který se nedaří odstranit. Nárůst počtu vlaku od nového jízdního řádu, který začíná platit v noci ze soboty na neděli, přinese nejen zlepšení dopravní obslužnosti, ale vzroste významně i riziko srážky osob s vlakem.

Vlaky po optimalizace tratě mezi Prahou a Benešovem nejsou díky modernějším soupravám a kolejivu s pružným upevněním tak hlučné. Doba, kdy vlaky bylo dříve slyšet z velké dálky, je již minulostí, nyní vlaky přijedou často nepozorovaně a podstatně rychleji, než lidé očekávají.

Maximální rychlost vlaků při vjezdu do benešovské železniční stanice od Prahy je 80 km/h, ale vzápětí od začátku nástupišť může strojvedoucí rychlost zvyšovat až na 130 km/h, byť v praxi projíždějící vlak dosáhne na jižním táborském zhlaví zhruba 110 km/h.

Tři kritická místa

Prvním místem, kde lidé neoprávněně v Benešově vstupují do kolejiště, je služební přechod přes koleje severně od nástupišť mezi nádražní restaurací a lokomotivním depem.

Druhým je na severním pražském zhlaví, který využívají lidé při zkracování cesty z Konopišťské do Nádražní a Tyršovy ulice a třetím na jižním konci nástupišť, odkud cestující míří do Táborské, nebo na druhé straně do Křižíkovy ulice.

Jelikož se benešovská radnice velmi obává zvýšeného vzniku rizikových situací a nebezpečí ohrožení na životech, jednala se Správou železniční dopravní cesty, Českými drahami, Policií České republiky a městskou policií o možnosti zvýšení bezpečnosti v železniční stanici Benešov a ve spolupráci s nimi připravují další preventivní i restriktivní opatření.

Prodlouží podchod

„Dalším krokem k zlepšení bezpečnosti obou nádraží je projekt nového dopravního terminálu," uvedl starosta města Petr Hostek. Radnice finišuje přípravy k jeho realizaci.

Terminál by měl zároveň propojit vlakové a autobusové nádraží podchodem pod Nádražní ulicí, který naváže na stávající pod kolejištěm. Nový podchod vyústí vedle cukrárny Bonte, na kraji dnešního autobusového nádraží. Terminál bude postavený z dotačních peněz, dotace by měla být v maximální výši 100 milionů korun.

„Jeho projekt je hotový, v příštím roce by se měl soutěžit zhotovitel a my předpokládáme, že tyto záležitosti dotáhneme do zdárného konce, aby se mohlo začít nové nádraží budovat. Současně máme v plánu jednat o možnostech prodloužení stávajícího podchodu pod nástupišti směrem do Konopišťské ulice," upřesnil starosta.

Rychlostní maximum

„Na 160 km/h se dá vlak rozjet až za Bystřicí a maxima dosáhne někde za tomickými tunely," poznamenal strojvedoucí, který má praxi na trojsystémových elektrických lokomotivách přezdívaných podle místa výroby „Škodovka", které budou čtyři páry expresů mezi Prahou a rakouským Lincem tahat.

V čele dalších expresů Českých drah do Českých Budějovic pojedou dvouproudové stroje řady 362 s maximální rychlostí 140 km/h a motorové soupravy Arriva jedou nejvíce 120 km/h.

Čtěte také: Své jméno má 169 železničních spojů ČD, přibudou další

Autor: Ladislav Jerie

6.12.2016
SDÍLEJ:
Hudební program zakončila kapela Telegraf.

Kulturní přehled z Kolínska. Kam se vydáte?

Ilustrační foto

Interiéry jsou hotové, pracuje se na chodnících

U Jestřabí Lhoty se srazila dodávka s osobákem

Jestřabí Lhota – Ke střetu dvou vozidel došlo v úterý ráno na křižovatce u Jestřabí Lhoty. Řidič dodávky jedoucí od Jestřabí Lhoty nedal přednost osobnímu vozu Hyundai, které jelo ve směru od dálnice na Kolín.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Zámek Radim zve i do černé kuchyně

Radim - Zámek Radim na Kolínsku je renesanční památkou, která sloužila jako sídlo střední šlechty. Zámek se pyšní ojedinělou architekturou saské renesance, která se dochovala v původním stavu.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení