Právě nepříznivá dopravní situace přiměla mělnické radní v čele se starostou města Ctiradem Mikešem k tomu, aby se stavbou spalovny nesouhlasili. „Za stávajících podmínek by dopravní průchodnost byla šílená," prohlásil před časem starosta s tím, že nynější silnice nejsou na předpokládanou zátěž připravené.

S nárůstem nákladní dopravy by museli počítat zejména obyvatelé obcí Vliněves, Dolní Beřkovice, Cítov a Horní Počaply, kterými vedou stávající přístupové cesty k elektrárně ze silnice I/16.

Na kraji si situaci uvědomují

To, že dopravní infrastruktura v oblasti přiléhající k areálu Elektrárny Mělník je pro plánovaný provoz spalovny zcela nedostačující, si uvědomují i krajští radní.

„Silnice první a druhé třídy prochází zastavěným územím a nemají žádoucí technický a stavební stav, který by zvýšenému provozu odpovídal. Věřím, že se nám podaří najít vhodné trasy k budoucí spalovně tak, aby doprava nevadila obyvatelům dotčených obcí," uvedl Miloš Petera.

Studie pro vyhledání trasy

V současné době vzniká studie, jejímž cílem je vyhledat vhodnou trasu pro novou komunikaci. „Ta by přímo propojila silnici I/16 s areálem elektrárny mimo zastavěná území a současně by umožnila dopravní napojení pravobřežní oblasti Mělnicka na plánovanou spalovnu," vysvětlil středočeský hejtman.

Spalovna i nová silnice, která k ní povede, musejí být hotové do roku 2024. Právě tehdy totiž v Česku skončí skládkování komunálního odpadu a zbytky, které nebude možné zrecyklovat, skončí právě ve spalovnách.

Čtěte také: Blíží se konečně zákaz kamionů v Dukelské ulici v Mladé Boleslavi?