„Jednou z možností je propojení světelné signalizace. Připravili jsme zadání studie, která na 3D modelu otestuje různé situace, které mohou v berounské dopravě nastat. Cílem je zjistit, zda by synchronizace semaforů byla v našem konkrétním případě vůbec možná. Pokud ano, budeme se snažit na její realizaci získat finanční prostředky prostřednictvím vhodného dotačního titulu," podotkl místostarosta Mišina.

V současné době je podepsaná smlouva s firmou, která by měla mimo jiné zjistit, zda a jakým způsobem může synchronizace Berounu a dopravě ve městě pomoci. „Problém vidím v tom, že
v Berouně je několik světelných křižovatek v těsné blízkosti. Představa, že na takzvanou zelenou vlnu projedete celým Berounem, je podle mého názoru mylná. A to i vzhledem k hustotě dopravy ve špičkách," míní odborník na dopravu.

Nesmyslně nastavené semafory

Každopádně veřejnost má jasno. Chce upravit semafory, a to co nejdříve. „Stačí si projet Plzeňskou ulicí ve špičce. Semafory například na křižovatce s Koněpruskou jsou nesmyslně nastavené. V ranní špičce pustí dvě auta a zase skočí červená. Mockrát se pak stalo, že auta nestačí dojet, stojí v koloně, která zasahuje až do křižovatky. Je to jen pro pevné nervy," míní Radek Bukač, řidič z Berouna.

Podle jeho slov se situace zkomplikovala i tím, že touto křižovatkou nyní autobusy zajíždějí na nové autobusové nádraží v Berouně.

Čtěte také: Staronový senátor Jiří Oberfalzer se zaměří na dopravu v regionu