Dirigent Ondřej Hnízda dal navíc ještě náročné sólo na trubku ve skladbě Fantazie v úpravě Karla Bělohoubka, Jitka Försterová se svojí pikolou zazářila v písni Slavičí tlukot, dirigent Jiří Vojtěch zavzpomínal na své muzikantské časy v Březovance, vzal do ruky tubu a zahrál sólo ve skladbě Rychlá polka autora Zdeňka Bláhy a notoricky známou melodii Amorada ozvláštnil klarinetovým sólem Robert Pacourek.

Celým večerem vtipně provázel Karel Král, který si s noblesou poradil i s nevypnutelným zvoněním mobilního telefonu v publiku. Harmonie tradičně hudebně sáhla nejen ke skladbám určených dechovým orchestrům, ale bavila i netradičními úpravami rockových či muzikálových melodií právě pro velkou kapelu. Zazněla tak třeba skladba Chtěla bych tančit z muzikálu My Fair Lady, ale i Bohemian Rhapsody kapely Queen, Lásko voníš deštěm z repertoáru Marie Rottrové, ale převzatá od hard rockové kapely Black Sabbath, majstrštykem pak byla přídavková pochodová úprava hitu kapely Olympic Dej mi víc své lásky.

V Kolíně nemohl chybět samozřejmě ani František Kmoch, směs Takový byl Kmoch upravil nyní už bývalý dirigent Petr Stříška, sedící v hledišti dostal květinu a při závěrečném společném focení pronesl ke svým muzikantům motivační či děkovnou řeč odměněnou potleskem. A na úplný závěr pak zazněla neoficiální městská hymna Kolíne, Kolíne. To už část lidí v sále stála a měla v očích slzy. Harmonie 1872 zase tradičně bavila, poučila i dojala…