KDY: Celoročně
KDE: náměstí, Kouřim
ZA KOLIK: Zdarma

3,5 kilometrů dlouhá naučná stezka začíná i končí na náměstí v Kouřimi. Po cestě výletníci potkají 6 informačních zastávek, které je provedou přírodními i historickými zajímavostmi.

Žlutá turistická trasa vedoucí kolem kostela z náměstí pokračuje do údolí Vavřineckého potoka / Kouřimky. Za mostem se trasa rozdvojuje a vytváří okruh po hradišti Stará Kouřim. Cesta vedoucí vlevo vede k prvnímu informačnímu panelu Kouřimská sídelní oikumena. Za ním přijde stoupání ke sklanímu bloku Lechův kámen, kde se nachází další informační panel a odkud je krásný výhled na Kouřim. Vpravo vedoucí cesta kolmo protíná val, u nějž je další informační panel s názvem Stará Kouřim. Cesta pokračuje skrze val. Po chvíli stoupání se objevuje lesík a následně i malá kaplička stojící na akropoli hradiště (další informační panel). Žlutá značka odtud pokračuje dál ve stejném směru, naše trasa však vede vlevo na neznačenou polní cestu, která se za valem napojuje na asfaltovou silničku, po níž trasa pokračuje vpravo. Po několika desítkách metrů se objevuje další infromační panel u bývalé dvojité brány hradiště. Bohužel k ní ze značeného okruhu nevede žádná šipka ani odbočka, je jakoby zcela mimo dění, navíc je místo velmi zarostlé a neudržované. Pro pokračování po trase je potřeba vrátit se zpět k akropoli a vydat se po žluté turistické značce, která vede k Libušinu jezírku s informačním panelem. Následně se žlutá turistická trasa vrací podél vody k mostu, kde se na začátku rozdvojovala, a nakonec i na kouřimské náměstí.